Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag börjar bli lite "steff99" :)))))))))))))))))))))))))))))))
Amli skrev:Kompisen som beställde en XC60 förra året fick helt leveransbesked av säljaren så att bilen kom 2 månader senare än vad han blivit lovad. Han fick under de två månaderna (för han hade sålt sin dåvarande bil) låna en V70 T6. Det kallar jag ganska ok lånebil.
I det läget skulle många bli sura för att förbrukningen var hög...:( Dock inte jag, jag skulle bli glad!
Bitez skrev:
kave skrev:Själv fick jag genomlida min bils första tre veckor i en sketen V70 2.4D Automat. Yuck :)
Detta må va ironin själv! "genomlida" i en bil där ända skillnaden är 3-4cm i höjd var väl o ta i.... men men, alla har ju olika krav...

Min lånebil däremot är inte ens i klass av min egen. för det första är det en klass mindre. för det andra så saknar den betydande utrustning så som ISOFIX fästen. Jag kör vanligen automat, denna är manuell.

Så kave, lite skillnad är det o lämna in en v70 o få v50, lämna in en xc70 o får en V70... Just varför denna "yuck!" förstår inte jag :))))))))

Fan det vore ju rätt ok om de hade lite fler lager ute i landet än i bara Göteborg, där minsta jävla skruv körs från göteborg. Det blir ytterligare körning med V50'n.. Undra om jag ska passa på o åka en sväng till tyskland eller ngt bara av djävulskap :D:D:D:D:D
Ja och nej. Men en XC70 D5 kostar i det utförande som många har 70-100 tkr mer än en 2,4D V70 och så står är inte skillnaden till en demospecad V50 så man kan lika gärna säga att det är mer synd om XC70 D5-köparen som tvingas åka V70 2,4D....
StringerBell skrev:Talar vi fri lånebil här? Fri bensin (inom rimliga gränser) och fri hyra? Är det inte speciella serviceavtal för att få det?
Jag har inget serviceavtal men får också fri lånebil på garantiärenden, dock får jag betala bensinen. Bilen är inte så stor, men jag tar mig till jobbet. En annan gång har en bra lunch och trådlöst nät passat bättre.

Nog för att det är en annons, men jag är verkligen helnöjd med Upplands Motor:
http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 6767206.ab

Sen kan man tycka att det är illa att man behöver åka tillbaka dit med ärenden över huvud taget, men det är ju knappast deras fel.
Bitez skrev:Jag börjar bli lite "steff99" :)))))))))))))))))))))))))))))))
Välkommen i samma båt...tyvärr så är det tydligen inte så ovanligt att man efter köpet och leverans blir behandlad som besvärlig och grinig därför att man vill ha en bil som fungerar enligt det man beställt och betalat för.
Problemet är att det alltid är den ÅF som sålt o levererat bilen som är ansvarig för att åtgärda felen, därför är valet att gå till någon annan ÅF för att få saker fixade inte alltid så enkelt som en del föreslår.
Men det är den som skriker högst som får mest..de som är tysta o försynta får inget extra.
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]