Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Aresso skrev: Jag lämnade in den idag till BSR i Växjö för optimering och fick en Ford Fiesta att köra så länge. Hämtar V70:n igen i slutet av veckan förhoppningsvis.
Har du fått tillbaka bilen?? Om ja, vad har du att berätta?? (sjukt nyfiken) :wink:
Användarvisningsbild
av Aresso
Honke skrev:
Aresso skrev: Jag lämnade in den idag till BSR i Växjö för optimering och fick en Ford Fiesta att köra så länge. Hämtar V70:n igen i slutet av veckan förhoppningsvis.
Har du fått tillbaka bilen?? Om ja, vad har du att berätta?? (sjukt nyfiken) :wink:

Japp, jag har fått tillbaka bilen igen. BSR hade den i en vecka. De tvättade tom bilen efter de hade haft den. :) Det kallar jag service!

Nu har BSR gjort steg 1-9 enligt: http://sv.bsr.se/development Nu ska BSR göra punkt 10-12 sedan ska jag in igen och få optimeringen genomförd. Hittills har min Volvo bara varit projektbil för att kunna göra steg 1-9.
Användarvisningsbild
av Honke
Okej. men då vet du ännu inget om hur mycket mer effekt och vridmoment du kommer få?
Användarvisningsbild
av Momentum
I dag packade vi bilen smockfull med prylar, två vuxna o två mindre vuxna och eldade iväg, 60 mil senare, snittfart 98 km/h, en del 2+1 hetsomkörning, långa sträcker i 130 så står f-datorn på 7,4
Känns ok, helt rå motor, automat, awd, förra V70N blev snålare med tiden, men var manuell och bara fwd
Motsvarande körning med den brukade vara 6,3, även det f-datorn
av Enzo
Fick min XC70 D5 aut. MY11 förra veckan och har kört ca 150 mil hittills. Snittförbrukning på dryga 0,7 trots snabb motorvägskörning. Jag fattar inte kritiken mot automatlådorna då den fungerar perfekt. Växlar tidigt, låser direkt och är rapp på att växla ned. Bilen känns mkt stark och villig.

Hade väntat mig mer av Premium Sound med Subwoofer, tycker nästan PS i min XC70 06a lät bättre, och då utan subba. Radiomottagningen är under all kritik. Vet inte om det är nya högtalarleverantören som gjort ett sämre jobb än Dynaudio och ska försöka lyssna i en MY10 och jämföra.

Motor och låda är pärlor, däcken (Pirelli Scorpion Zero) är dock lite högljudda.
Användarvisningsbild
av Honke
Aresso skrev:
Honke skrev:

Japp, jag har fått tillbaka bilen igen. BSR hade den i en vecka. De tvättade tom bilen efter de hade haft den. :) Det kallar jag service!

Nu har BSR gjort steg 1-9 enligt: http://sv.bsr.se/development Nu ska BSR göra punkt 10-12 sedan ska jag in igen och få optimeringen genomförd. Hittills har min Volvo bara varit projektbil för att kunna göra steg 1-9.
Nu har 2 veckor gått, har dom gjort resten på din bil än? Vill ju veta hur det går... :D
Användarvisningsbild
av UffeS80MY11
Har nu fått min S80 Business Premium Drive. Beställde den i början av Maj och igår den 5 Juli dök den upp.
av Electric
Så har jag äntligen hämtat min V70 D5 R-Design AWD. En riktig dröm att köra. Helt enkelt klockren.....
Vilket vrid, den bilen har KRAFT alltså. Sportchassiet är mycket bra och den känns inte stötig alls.
av Twendor
Aresso:
Hvordan går det med Optimaliseringen av D3 motoren?
Vi venter i spenning på om Bsr kommer med ennå en kanontrim? Det vil sikkert bli solgt mange biler med D3 motoren(2.0 liter 163 hk og 400 nm). Og dermed kan det bli en hel del potensielle kunder for PPC-3.
Mvh Twendor
Användarvisningsbild
av Momentum
eos1ds skrev: "Kommer att gå in på XC70/XC60 10w35 och kan uppdateras på bilar 10w20-10w35." Så standard from prod.datum -10 vecka 35, from vecka 20 tom v35 kan uppdateras i efterhand!!! Så det verkar som jag kan få mitt "sportläge". Ha det gott!
Har du fått något ny programvara?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?

Mest troligt kärvande bromsok. Smörj gl[…]

En fråga till. Innan Jag byter panel, tä[…]