Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hogbergs
Hej igen

Nu kan jag meddela att SMS funktion till fjärrstarten fungerar fin fint och fort går det också, nästan så man längtar till vintern.. :shock:

Nu väntar jag bara på mobilapplikationen ska finnas tillgänglig för nedladdning på Volvos hemsida.
Användarvisningsbild
av philipsguy
hogbergs skrev:Hej igen

Nu kan jag meddela att SMS funktion till fjärrstarten fungerar fin fint och fort går det också, nästan så man längtar till vintern.. :shock:

Nu väntar jag bara på mobilapplikationen ska finnas tillgänglig för nedladdning på Volvos hemsida.
Tack - bra att veta, tar ut min nya bil om två veckor och det kan ju komma en köldknäpp när man minst anar det :D
Användarvisningsbild
av kalhygge
OK, nu börjas det: har en 2011bil med VOC aktiverat. Frid & fröjd - nepp...
Har en Android 1,6telefon (SE x10mini) men jag kan inte ladda ner applikationen på volvocars.se för att starta värmaren.. Grr..
(funkar säkert med SMS, men det ha jag inte testat)

Någon här som fått det att fuka på android? Det verkar funka på frugans SE w995..
av Novis01
kalhygge skrev:OK, nu börjas det: har en 2011bil med VOC aktiverat. Frid & fröjd - nepp...
Har en Android 1,6telefon (SE x10mini) men jag kan inte ladda ner applikationen på volvocars.se för att starta värmaren.. Grr..
(funkar säkert med SMS, men det ha jag inte testat)

Någon här som fått det att fuka på android? Det verkar funka på frugans SE w995..
Kanske en klen tröst, men det fungerar inte på "Ajfån" heller :(
Användarvisningsbild
av kalhygge
men jösses - hur tänker Volvo??

Om en så smart grej som en "app" för hantering av värmaren inte funkar på smartphones som Android / Iphone ännu - det är ju inga nyheter på marknaden precis??

Har idag testat med en HTC Desire / Android 2.2 - men inte funkar det där heller.

Ingen som vet varför - dessa lurar kan väl hantera Java ??
Användarvisningsbild
av kalhygge
ja skicka en fråga till Volvo, och svaret blev

"Den Java applikation som vi har för tillfället fungerar inte med android-operativ. Vi håller på att se över detta och hoppas komma med en lösning inom kort."

Jaa, det hoppas ja oxo, men det funkar ju med SMS oxo som tur är. VOC är en bra grej!!
av ehenrik
kalhygge skrev:men jösses - hur tänker Volvo??

Om en så smart grej som en "app" för hantering av värmaren inte funkar på smartphones som Android / Iphone ännu - det är ju inga nyheter på marknaden precis??

Har idag testat med en HTC Desire / Android 2.2 - men inte funkar det där heller.

Ingen som vet varför - dessa lurar kan väl hantera Java ??
Jag har tyvärr inte sett någon version till Android men jag har utvecklat en App till iPhone då Volvo Cars själva inte har gjort någon. Med den kan man ställa in timrarna och förutsätt att man skickat sms:et med min app så kan man även se om man har någon aktiv timer igång. Man kan läsa om den på http://www.ehenrik.com där det även finns en direkt länk till iTunes där man kan köpa den.

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]