- fre 11 jun 2010, 17:26
Vidare sades det att Polestar var ett externt företag, vilket ju stämmer, men vi vet nog alla att de inte lär lansera något som de inte förankrat hos Volvo.. samarbetet måste vara allt för värdefullt för att de skulle riskera något sådant, så det köper jag inte heller.
Ytterligare argument bestod i att 2011s polestar programvara inte var tillgänglig ännu och nog inte kommer förrän just 2011, men jag hade nog kunnat vänta till 2011 med att köpa nytt i sådant fall, så det var ju lite ihåligt oxå.
Ska dom sälja optimeringar med samma vilkor som de färdiga produkterna så får dom nog lov att sätta priset så att det matchar. Dvs. D5 borde kosta som D3 plus Polestar optimering och inte 20.000 extra. Det är lurendrejeri - men det är kanske den nya kinesiska affärsmoralen som dom lanserat?
knicklas skrev:Klagade hos volvo och dom ringde upp och påstod att D3 var annan motor i MY11 - en nyutvecklad 2-liters. Kollade broschyren och det stämmer ju inte alls. D3 Drive varianten till XC70 är ny, men inte den som säljs som D3 AWD. Så det verkar inte som de vet vad de säljer själva eller så var det bara ett försök att blanda ihop korten.VolvoB20 skrev:Hahaha, ja det har du ju faktiskt rätt i...! :) Tyckte du var lite väl rättfram, men nu förstår jag.knicklas skrev:Nyanserat inlägg VolvoB20... Du är minsann inte sen att slita fram saltkaret!?Självplågare .... åker ju själv en XC70 D5 My10 ..... är alltså själv en megalooser ..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jag har ju betalat 10.000 i onödan.
Istället kunde jag ju sparat 10.000 och fått 62 hk och 40Nm mer.
Tycker Volvo/Polestar är ute på riktigt jäkla tunn is med denna "optimeringsröra". Man verkar ju inte riktigt hålla sig till raka puckar, och sånt brukar ju straffa sig till slut. Det blir ju nån slags svågerpolitik som de håller på med...
För egen del kommer det nog bli optimering från BSR om inte Polestar släpper nåt värre trim till 2,4D 175.
Vidare sades det att Polestar var ett externt företag, vilket ju stämmer, men vi vet nog alla att de inte lär lansera något som de inte förankrat hos Volvo.. samarbetet måste vara allt för värdefullt för att de skulle riskera något sådant, så det köper jag inte heller.
Ytterligare argument bestod i att 2011s polestar programvara inte var tillgänglig ännu och nog inte kommer förrän just 2011, men jag hade nog kunnat vänta till 2011 med att köpa nytt i sådant fall, så det var ju lite ihåligt oxå.
Ska dom sälja optimeringar med samma vilkor som de färdiga produkterna så får dom nog lov att sätta priset så att det matchar. Dvs. D5 borde kosta som D3 plus Polestar optimering och inte 20.000 extra. Det är lurendrejeri - men det är kanske den nya kinesiska affärsmoralen som dom lanserat?