Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
xoxo skrev:Var på BSR´s sida hittar jag priser?
tack

man väljer ju först bil och motor, sedan så klickar du på din bil, då öppnas ju en annan sida, där står ju priset längst ner...
Användarvisningsbild
av ThomasT
Bitez skrev:Hmm... jag förstår faktiskt inte vad de skulle göra för att "slingra sig ur". Allting står ju klart o tydligt. Om det uppstår en skada som kan härledas till trimmning, OCH fabrikant nekar ersättning just med hänvisning till uppgraderingen så ersätter de skadan. What's the problem????
Jag vill bara påpeka att det är en klar skillnad mellan att lämna en garanti och lämna bort eventuella problem till ett försäkringsbolag. Försäkringsbolaget kommer givetvis göra sitt yttersta för att slippa betala(se exempelvis stulna bilar som inte ersätts för att "de inte går att stjäla"). Eller försäkringsbolag som helt enkelt chansar, och tar en tvist i tinget i för hoppningen att målsägande inte har råd att också chansa med en tingstvist. Jag känner tyvärr till alldels för många fall när försäkringsbolagen sätter förtjänsten före kunden. Personligen har jag som tur är nästan motsatta erfarenheter med mitt försäkringsbolag, de har varit väldigt smidiga.

.
av Bitez
Nja.. jag hoppas verkligen att det här du skriver är ett skräck scenario, om alla försäkringsbolag skulle resonera som "hoppas kunden inte har råd o tvista.." skulle samhället inte direkt fungera... Men som sagt man vet ju inte förrens man råkat ut för ngt.. Bsr lämnar ut en Garanti på ett år, som sedan kan förlängas med en försäkring...
av Bitez
En annan grej är att försäkringsbolagen drar sig inte undan för att betala för stulna bilar med hänvisning till immobilzer, utan de drar sig undan för att det kan föreligga misstankar om bedrägeri. De som oftast blir drabbade är ju de som har varit mindre försiktiga med sina nycklar t.ex.. Jag har då aldrig råkat ut för ngt då jag blivit nekad ersättning, men det förekommer säkerligen. Vi får väl se :))) Om alla hade varit 100% ärliga mot varandra, så hade utbetalningarna från försäkringsbolagen minska drastiskt, då kanske de inte skulle vara så misstänksamma som de är idag...

trevlig helg på er alla :)))
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bsrab.se skrev:Undantag Från Garantin
Garantin gäller ej för bilar som tidigare modifierats/ trimmats/ uppgraderats.
Garantin gäller ej för normala slitagedelar som t.ex. koppling
Garantin gäller ej vid fabrikationsfel.
Garantin gäller ej om utbyte av chip eller andra modifieringar utförs av annan än BSR eller deras återförsäljare inom garantitiden.
Garantin gäller ej om andra trimningar görs ex. byte kamaxel, turbo etc.
Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligt. Ej heller vid körning som kan jämföras med tävlingskörning.
Garantin gäller ej vid stöld, stöldförsök, olovlig körning
Bärgningskostnad ersätts ej.
Kostnader för felsökning ersätts ej.
av xoxo
Bitez skrev:
xoxo skrev:Var på BSR´s sida hittar jag priser?
tack

man väljer ju först bil och motor, sedan så klickar du på din bil, då öppnas ju en annan sida, där står ju priset längst ner...
tack
såg det inte....
av Steff 99
XC90_Executive skrev:
bsrab.se skrev:Undantag Från Garantin
Garantin gäller ej för bilar som tidigare modifierats/ trimmats/ uppgraderats.
Garantin gäller ej för normala slitagedelar som t.ex. koppling
Garantin gäller ej vid fabrikationsfel.
Garantin gäller ej om utbyte av chip eller andra modifieringar utförs av annan än BSR eller deras återförsäljare inom garantitiden.
Garantin gäller ej om andra trimningar görs ex. byte kamaxel, turbo etc.
Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligt. Ej heller vid körning som kan jämföras med tävlingskörning.
Garantin gäller ej vid stöld, stöldförsök, olovlig körning
Bärgningskostnad ersätts ej.
Kostnader för felsökning ersätts ej.
Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligt

Bevisa att man inte kört onormalt....ja den kan bli spännande vid en tvist.... :twisted:
av ztaffans
De var en ovanligt ihålig garanti. Kan man någonsin lyckas få någon slags ersättning på den garantin???
Hoppas alla BSR åkare slipper problem och inte behöver ta upp kampen.

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]