xoxo skrev:Var på BSR´s sida hittar jag priser?
tack
man väljer ju först bil och motor, sedan så klickar du på din bil, då öppnas ju en annan sida, där står ju priset längst ner...
Moderator: Moderatorer
xoxo skrev:Var på BSR´s sida hittar jag priser?
tack
Bitez skrev:Hmm... jag förstår faktiskt inte vad de skulle göra för att "slingra sig ur". Allting står ju klart o tydligt. Om det uppstår en skada som kan härledas till trimmning, OCH fabrikant nekar ersättning just med hänvisning till uppgraderingen så ersätter de skadan. What's the problem????Jag vill bara påpeka att det är en klar skillnad mellan att lämna en garanti och lämna bort eventuella problem till ett försäkringsbolag. Försäkringsbolaget kommer givetvis göra sitt yttersta för att slippa betala(se exempelvis stulna bilar som inte ersätts för att "de inte går att stjäla"). Eller försäkringsbolag som helt enkelt chansar, och tar en tvist i tinget i för hoppningen att målsägande inte har råd att också chansa med en tingstvist. Jag känner tyvärr till alldels för många fall när försäkringsbolagen sätter förtjänsten före kunden. Personligen har jag som tur är nästan motsatta erfarenheter med mitt försäkringsbolag, de har varit väldigt smidiga.
bsrab.se skrev:Undantag Från Garantin
Garantin gäller ej för bilar som tidigare modifierats/ trimmats/ uppgraderats.
Garantin gäller ej för normala slitagedelar som t.ex. koppling
Garantin gäller ej vid fabrikationsfel.
Garantin gäller ej om utbyte av chip eller andra modifieringar utförs av annan än BSR eller deras återförsäljare inom garantitiden.
Garantin gäller ej om andra trimningar görs ex. byte kamaxel, turbo etc.
Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligt. Ej heller vid körning som kan jämföras med tävlingskörning.
Garantin gäller ej vid stöld, stöldförsök, olovlig körning
Bärgningskostnad ersätts ej.
Kostnader för felsökning ersätts ej.
Bitez skrev:tackxoxo skrev:Var på BSR´s sida hittar jag priser?
tack
man väljer ju först bil och motor, sedan så klickar du på din bil, då öppnas ju en annan sida, där står ju priset längst ner...
XC90_Executive skrev:Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligtbsrab.se skrev:Undantag Från Garantin
Garantin gäller ej för bilar som tidigare modifierats/ trimmats/ uppgraderats.
Garantin gäller ej för normala slitagedelar som t.ex. koppling
Garantin gäller ej vid fabrikationsfel.
Garantin gäller ej om utbyte av chip eller andra modifieringar utförs av annan än BSR eller deras återförsäljare inom garantitiden.
Garantin gäller ej om andra trimningar görs ex. byte kamaxel, turbo etc.
Garantin gäller ej vid körning som kan anses vara onormal eller vid handhavande som kan anses vara bristfälligt. Ej heller vid körning som kan jämföras med tävlingskörning.
Garantin gäller ej vid stöld, stöldförsök, olovlig körning
Bärgningskostnad ersätts ej.
Kostnader för felsökning ersätts ej.
Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]