Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
joschua skrev:
Är det någon härinne som fått 10-11% på en business utrustad bil ? Eller är rabatten redan avklarad i dessa fall.

/Johan
Oavsett om, så kan det i så fall inte vara prejudicerande. Varje handlare och bilaffär får man nog räkna med är unika. Jag tror inte att handlarna tar hänsyn till om "kompisen i Knäckebrödhult" gjort en bra affär hos den lokala bilhandlaren
av joschua
HerrC skrev:
Handlare tre la på ytterligera grejor bl.a drag. Han fick naturligtvis sälja bilen. Totalt blev det 14% rabatt från fullpris. (303000 istället för 351000.)

D3 , business active , barnkuddar, drag, tidur , designpaket, eluttag mm mm
drygt 11% :P

Fick jag ju visserligen inte betala 270 utan 303 för bilen. "mitt" ramavtal gäller inte på nedsatta priser eller andra rabatter tror jag.

Eller e det annan typ av business utrustning Du menar ?
men kom igen nu är det ingen som förstår vad jag menar. vi tar en v70 d3 + business active = 279900 + 20800 = 300700 SEK. Kan man pruta eller inte på en sådan bil eller får man nöja sig med att volvo redan prutat från 321 000 ( enligt konfiguratorn ) ?
Användarvisningsbild
av SvenB
joschua skrev:
men kom igen nu är det ingen som förstår vad jag menar. vi tar en v70 d3 + business active = 279900 + 20800 = 300700 SEK. Kan man pruta eller inte på en sådan bil eller får man nöja sig med att volvo redan prutat från 321 000 ( enligt konfiguratorn ) ?
Den frågan kan nog bara du själv svara på genom att ha förhandlat med din Volvohandlare. Gå in och begär en offert. Även om jag skulle lyckas med det så är det inte säkert att alla lyckas.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Varför inte gå till Volvo och fråga? Business Active paketen har inte varit aktuella så länge det är inte säkert att det finns någon här med erfarenhet. Pruta kan man alltid försöka med. Gå/ring runt till flera handlare och spela ut dem mot varandra.
av joschua
andreas_lofgren skrev:Varför inte gå till Volvo och fråga? Business Active paketen har inte varit aktuella så länge det är inte säkert att det finns någon här med erfarenhet. Pruta kan man alltid försöka med. Gå/ring runt till flera handlare och spela ut dem mot varandra.
Visst kan jag gå och fråga på Volvo. Men nu undrade jag ju om det fanns någon här med egen erfarenhet - det är ju trots allt ett forum. Jag försöker egentligen bara bena ut som det är så att de bilar volvo säljer under namnet business, nu som förr, är nettoprissatta. Hur som helst - är det någon som har egen erfarenhet så svara gärna!
Användarvisningsbild
av Jensen
Du får tyvärr inga 10-11% på en Business paketerad bil, detta pga
man specifikt satt ett kampanjpris som i första hand riktar in sig
på tjänstebilsförarna.
Det finns ett litet spelrum i prissättningen, men som sagt inte på
nivåerna 10-11%

Att nybilsförsäljningen är en skitaffär rent ut sagt är ingen nyhet,
man tjänar inga grova pengar på att sälja nybilar, pengarna tjänas
idag in på Serviceavtal, vinterhjul, däckhotel, rekond mm mm.
av Crumar
Ett ramavtal kan visst ge rabatt på Business-pakiterade bilar...ca.11,5% närmare bestämt.
Men det är väl som tidigare nämts inte handlaren som tar den smällen!?
av Moody
När jag var och kikade på V70 Business MY10 i vintras så var grundpriset på en Business Momentum 289' och där fanns inte mycket prutmarginal, möjligtvis vinterhjul kunde man få. På ev tillval fanns väl lite mer prutmån kanske. Däremot om man konfigurerade sin egen Momentum eller Summum så räknade man av ca 7-8%.
av HerrC
Självklart kan Du pruta på det priset.
Allt är upp till Dig själv, och till säljaren , men hittils har jag aldrig stött på en säljare som inte prutat. Vissa mycket vissa lite.
Men eftersom priset ovan redan av säljaren är nedsatt ca 20000 så minskar ju naturligtvis "prutmånen". (läs: din möjlighet att få ännu lägre pris)
Min erfarnehet är oxå att såna bilar som redan är producerade o finns "till nettopris" hos handlaren är svårare att förhandla om , än en specifik bil du konfigurerar.

Tror vi ska "akta oss" lite för att tala om vilka % man kan få eller inte få. Finns nog inga generella gränser utan det styrs helt av köparen / säljaren.

Så det e bara att besöka några olika säljare helt enkelt.
Användarvisningsbild
av Xytras
joschua skrev:men kom igen nu är det ingen som förstår vad jag menar. vi tar en v70 d3 + business active = 279900 + 20800 = 300700 SEK. Kan man pruta eller inte på en sådan bil eller får man nöja sig med att volvo redan prutat från 321 000 ( enligt konfiguratorn ) ?
Pruta kan man väl alltid göra? Finns inga lagar mot det, sen om man lyckas är ju en annan sak :)
Som alla andra säger: gå runt till olika återförsäljare och prisa ut dom mot varandra, brukar alltid löna sig.
Sen får man ju "på köpet" chansen att se vad olika säljare går för och jag tycker bemötande/intresse och vänlighet är minst lika viktigt som priset när jag handlar.

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]