Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Om vi nu tar det här ett steg längre, hur mycket skulle ni tycka vara en rimligt pris (alltså inte vad ni själva skulle vilja betala, utan vad som skulle kunna vara en faktisk prislapp) på en V70 med en diesel på 265Hk?
av Amli
Variosboy skrev:Om vi nu tar det här ett steg längre, hur mycket skulle ni tycka vara en rimligt pris (alltså inte vad ni själva skulle vilja betala, utan vad som skulle kunna vara en faktisk prislapp) på en V70 med en diesel på 265Hk?
Tycker den skulle kunna kostar runt 400K inkl AWD som standard så klart. Som en T6 ungefär. Men då möjligheten att kunna välja till R-design!!!! :wink:
Användarvisningsbild
av Ronnbaeck
Håller med där.. en audi a6 med 3.0 quattro (240hk) och automat kosar 440tkr .. så en 265hk awd automat på en volvo skulle kunna kosta runt 400tkr.. som en t6a :D precis!
Användarvisningsbild
av Ronnbaeck
Tänk er känslan då ni har varit på volvo och hämtat eran nya Volvo V70 D6 awd på 265hk ...Du åker hem och när du svänger in på din gata saktar du in lite. Alla grannar stirrar på dig med en stor avundsjuka, medan de står och tvättar deras V70 2.4d och XC70 D5 AWD... Efter att du har glidigt sakta förbi, svänger du upp på din garageuppfart. Stänger av din fint morrande 600Nm motor, öppnar dörren och stiger ur (i slowmotion), tar av dina glasögen (också slowmotion) och säger något som: ("tvätta inte sönder din bil i vrede, granne!") ...Därefter stoppar du solglasögonen i skjortan och går fram till husets dörr (i slowmotion) (tillsammans med att Dressman-reklam musiken spelas) .. du kliver in i ditt hus, stänger dörren sakta medan du säger: Älskling?? ;-)
Användarvisningsbild
av pixelworks
Ronnbaeck skrev:Tänk er känslan då ni har varit på volvo och hämtat eran nya Volvo V70 D6 awd på 265hk ...Du åker hem och när du svänger in på din gata saktar du in lite. Alla grannar stirrar på dig med en stor avundsjuka, medan de står och tvättar deras V70 2.4d och XC70 D5 AWD... Efter att du har glidigt sakta förbi, svänger du upp på din garageuppfart. Stänger av din fint morrande 600Nm motor, öppnar dörren och stiger ur (i slowmotion), tar av dina glasögen (också slowmotion) och säger något som: ("tvätta inte sönder din bil i vrede, granne!") ...Därefter stoppar du solglasögonen i skjortan och går fram till husets dörr (i slowmotion) (tillsammans med att Dressman-reklam musiken spelas) .. du kliver in i ditt hus, stänger dörren sakta medan du säger: Älskling?? ;-)

LMAO (D)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Du skrev just ner hur jag har det varje dag när jag slänger upp min XC60 R-design på uppfarten! 8) Minus älskling på slutet då, eftersom jag är singel :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ronnbaeck skrev:Håller med där.. en audi a6 med 3.0 quattro (240hk) och automat kosar 440tkr .. så en 265hk awd automat på en volvo skulle kunna kosta runt 400tkr.. som en t6a :D precis!
En V70II D5 205 hk kostar 335.000, 65.000 extra för 60 hk extra tycker jag är rätt tungt.

Jag hatar när man vill ha lite större motor "tvingas" på en massa annan junk som automatlåda, 473 extra mugghållare osv som kostar satan pga att detta är default-config.
av Moody
Ronnbaeck skrev:Tänk er känslan då ni har varit på volvo och hämtat eran nya Volvo V70 D6 awd på 265hk ...Du åker hem och när du svänger in på din gata saktar du in lite. Alla grannar stirrar på dig med en stor avundsjuka, medan de står och tvättar deras V70 2.4d och XC70 D5 AWD... Efter att du har glidigt sakta förbi, svänger du upp på din garageuppfart. Stänger av din fint morrande 600Nm motor, öppnar dörren och stiger ur (i slowmotion), tar av dina glasögen (också slowmotion) och säger något som: ("tvätta inte sönder din bil i vrede, granne!") ...Därefter stoppar du solglasögonen i skjortan och går fram till husets dörr (i slowmotion) (tillsammans med att Dressman-reklam musiken spelas) .. du kliver in i ditt hus, stänger dörren sakta medan du säger: Älskling?? ;-)
:D :D :D
Användarvisningsbild
av Variosboy
När jag kör in på infarten hemma och sneglar på grannens bilar (de har varsin Renault Cliohan å sambon) så tänker jag:
Skit också, han har säkert större k.u.k än mig... Så att köpa en 265Hk volvodiesel för att impa på grannen gör ju bara att man känner att han har ännu större än mig! :D
Men visst skulle det vara gött!

Sen håller jag med om det som VolvoB20 skriver ovan, blir så trött när man vill ha en option så måste man köpa med en jävla massa skit på vägen. Ungefär som med Digitala TV-kanaler.. Eller vad som helst föresten...
av McDonald
viktore skrev: ....Det bevisar att senaste Volvosexan har stor potential i framtiden, inte minst med direktinsprutning. Så en eventuell dieselversion med 260-270hk hade garanterat stått sig väl i konkurrensen mot premiumtyskarna.
T6'an kommer förmodlingen med direktinsprutning, framför allt för att få ner bränsleförbrukningen och klara av avgaskravet EURO6 inför 2014.
D6 handlar enbart om pengar misstänker jag som du skriver, man vill inte lägga för mycket utvecklingskostnader på dessa plattformer. Vi får hoppas att det kommer nån D6 när nya plattformen SPA kommer på de första modellerna.

M

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]