Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Bowe skrev:Hej!

Ursäkta om jag gör en liten vändning av trådens tidigare innehåll men det rör i alla högsta grad om USB-funktionalitet eller rättare sagt avsaknad av densamma.
Har laddat ner ca 10 GB på ett 16 GB USB minne (ZAP slider usb Flash drive, köpt på Teknikmagasinet).
Har laddat ner ca 250 mappar o 2000 filer i MP3-format. När jag ansluter detta står det oläsbar i radion.
Anslutit ett annat minne (1GB) för test där jag laddat ner ett antal mappar som fungerar alldeles utmärkt.
Är det någon som har erfarenhet av ej fungerande USB-minnen och som kan tala om var/vad jag skall handla för typ för att det skall fungera. ?:-/

Hälsningar Bosse W
Jag råkade också ut för detta. Formatera om hela USB:t en gång och ladda ner låtar på nytt. Då borde det fungera. Det gjorde det för mig. Typ av USB minnne skall inte spela någon roll såvitt jag vet. Tänk också på om du har undermappar per artist etc. Dessa räknas också in. Det får inte vara mer än 500 mappar totalt, inklusive alla undermappar. Om du synkar gfrån tex mediaplayer till USB:t så får du en mapp per artist men även en mapp per album. Detta ställde till det för mig.
Användarvisningsbild
av Bowe
Tackar för tipset! Nu nästa fråga, jag började o formatera USB:n som NTFS o laddade ner ett par låtar för att testa men samma meddelande, oläslig. Formaterade om i ren desperation til FAT32 och nu fungerar det. :P
Är det så att bilen inte kan hantera NTFS eller skall man alltid formatera ett USB till FAT32??? ??:-/

Tacksam om någon kan reda ut detta åt mig!
av Tobbev
Bilen kan inte hantera NTFS dvs USB-minnet måste vara formaterat i FAT32.
Användarvisningsbild
av Bowe
Hej igen!

Tackar för svaren! Nu går det att spela av bara den!!!!
Eftersom jag nu är tekniker så undrar jag, vad är en instruktionsbok???? :wink:
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Bowe skrev:Hej igen!

Tackar för svaren! Nu går det att spela av bara den!!!!
Eftersom jag nu är tekniker så undrar jag, vad är en instruktionsbok???? :wink:
Det är den man inte tittar i när man monterar IKEA-möbler :D

Kul att det funkade bra. Ja USB:n är en riktigt bra lösning!
av swemax
Tartryffel skrev:En kort fråga bara. Ni som har auxingång + usb och/eller iPhone, hur växlar ni mellan dem? Mode-knappen?
Japp
av Moody
Är det nån mer än jag som upplever det lite opålitligt? Använder både USB, IPod och Iphone och problemet är samma oavsett. Ibland så går musiken igång direkt och ibland så står det "Laddar..." i radiodisplayen under flera minuter tills man ger upp och väljer Radio eller CD i stället. Ser inget mönster i vad problemet kan bero på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]