Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:Volvo som bygger bussar o lstbiler har ingen koppling allas nånstans mod de volvo som bygger bilar !
Skrev jag det? Nej! Menade att alla stora bolag vill tjäna pengar. Ingen gör nåt gratis. Volvo (PV) vill såklart få in mer servicejobb sen EUregeln om garantier och lockar med en "gratis" uppdatering. Inte sagt att uppdateringen är varken dålig eller onödig. Att dom "bjuder" på den är det som retar mig...
ÄRRet skrev:
CarMan skrev:Volvo som bygger bussar o lstbiler har ingen koppling allas nånstans mod de volvo som bygger bilar !
Skrev jag det? Nej! Menade att alla stora bolag vill tjäna pengar. Ingen gör nåt gratis. Volvo (PV) vill såklart få in mer servicejobb sen EUregeln om garantier och lockar med en "gratis" uppdatering. Inte sagt att uppdateringen är varken dålig eller onödig. Att dom "bjuder" på den är det som retar mig...

Förklara då hur jag ska tolka din text:
Bara jag som tror att det är ett sätt att locka folk till att serva hos Volvoverkstad än hos sin lokala auktoriserade och billigare verkstad? Nä, verkar inte så ;-) Volvo må det vara Lv, Buss, Penta eller Pv är ett vinstdrivande företag med penningkåta aktieägare.

Sen är vet väll ingen som sagt i mot att dom bjuder på service för att locka till sig kunder genom att erbjude MER än vad de andra verkstäderna kan erbjuda.

fast det där med EU & att dom andra kan göra garanti jobb m.m. är ju bara sant på papper. Ingen annan uppfyller kraven för att göra det !
Menade inte garantijobb (vet inte vad det är?) utan att nybilsgarantin gäller på en bil som är servad på en verkstad som inte är märkesbunden. Att Volvo "bjuder på mer" är ju en sanning med modifikation. Ingen annan verkstad kan ju uppgradera på samma sätt som Volvos verkstäder.
alla verkstäder kan uppgradra mjukvaran, bara dom köper utrustningen & abonemanget.
garanti jobb få alla verkstäder göra som uppfyller volvos krav på utrustning & utbildning. (ingen utan de aktoriserade gör det idag)

Nybilsgarantin gäller bara om bilen servas enligt volvos anvisningar, många icke märks bunda verkstäder andvänder egna service protokoll & missar vissa punkter som är specefika för just din bil
CarMan skrev:garanti jobb få alla verkstäder göra som uppfyller volvos krav på utrustning & utbildning. (ingen utan de aktoriserade gör det idag)

Nybilsgarantin gäller bara om bilen servas enligt volvos anvisningar, många icke märks bunda verkstäder andvänder egna service protokoll & missar vissa punkter som är specefika för just din bil
Har praktiserat på en Volvoverkstad och kan bara säga att man var mer noggrann på en Mekonomenverkstad än den. Att det står Volvo ovanför dörren ser jag inte som en kvalitetsstämpel. Snarare att man kan gömma sig under Volvos goda namn.
Det får stå för dig & den verkstan du var på, just den tidpunkten (inget varar för evigt)
CarMan skrev:alla verkstäder kan uppgradra mjukvaran, bara dom köper utrustningen & abonemanget.
Nix! Min kompis(driver 2 Mekonomen) pröjsar 60000:- per år men han kommer inte åt alla Volvos felkoder osv...
CarMan skrev:Det får stå för dig & den verkstan du var på, just den tidpunkten (inget varar för evigt)
Samma för dig då? Alla Volvoverkstäder just nu är felfria?
ÄRRet skrev:
CarMan skrev:alla verkstäder kan uppgradra mjukvaran, bara dom köper utrustningen & abonemanget.
Nix! Min kompis(driver 2 Mekonomen) pröjsar 60000:- per år men han kommer inte åt alla Volvos felkoder osv...
Finns ingen spärr i vida. har han abonemang så kan han läsa alla kodena (man han har säkert annan utrustning än vida)
Luftkudde domkraft

Någon som provat luftkuddedomkraft 3delad oc[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]

Dämparna är samma som vanlig v60,är[…]

Sedan börjar den "bluddra" och ka[…]