Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
ivarmedi skrev:
Haen skrev:Har liksom du Dimster, en T6:a och är intresserad av dina kommande erfarenheter av "BSR-uppgraderingen" Mina garatier har gått ut så just det är inget problem. Vad jag har hört så kommer inte Polstar att göra något för T6:an.
Jag pratade med Polestar på GBG Motormässa i helgen och killen som stog där sa att de *planerar* att släppa uppgradering till bl.a. T6 och 2.0D nu till hösten. Ta det för vad det är dock.

Han kan ha sagt så för att jag gick omkring med en RICA-blankett i näven! :D
Det där är intressant, jag var nyss i kontakt med Polestar om uppdatering till 2,0D och det var enligt dom inget som planerades alls, den motorn hade ingen prioritet sa dom. Kan ju hoppas att de ändrar sig... Nu har ju iofs min premiumgaranti på HELA två år just gått ut men ändå..
av perhall
fredrikwt skrev:
ivarmedi skrev:
Haen skrev:Har liksom du Dimster, en T6:a och är intresserad av dina kommande erfarenheter av "BSR-uppgraderingen" Mina garatier har gått ut så just det är inget problem. Vad jag har hört så kommer inte Polstar att göra något för T6:an.
Jag pratade med Polestar på GBG Motormässa i helgen och killen som stog där sa att de *planerar* att släppa uppgradering till bl.a. T6 och 2.0D nu till hösten. Ta det för vad det är dock.

Han kan ha sagt så för att jag gick omkring med en RICA-blankett i näven! :D
Det där är intressant, jag var nyss i kontakt med Polestar om uppdatering till 2,0D och det var enligt dom inget som planerades alls, den motorn hade ingen prioritet sa dom. Kan ju hoppas att de ändrar sig... Nu har ju iofs min premiumgaranti på HELA två år just gått ut men ändå..
Det är ju en motor som sjunger på sista versen? Kan tänka mig också att de som vill ha mer effekt köpte 5-cyl motorer från början. PH
av fredrikwt
Ja precis, det är väl så, samtidigt så kan man ju då tycka att de som köpt 2.4d kunde köpt D5 direkt och bara gjort till den pga det... finns ju fler anledningar än effekt när 2,0D såldes 2008, Volvos dåvarande dieselmotorer är/var ju allt annat än snåla och tysta t.ex.

hur som så är det ju skoj att se vad Polestar tar ur 2.0D om de nu gör nåt till den.
av Linqid
Någon som har siffror på hur många V70 2.0D som sålts? Ser ju 100 st (minst...) 2.4D/D5 på varje 2.0D ute i trafiken.
av fredrikwt
Sen rullar ju många utan emblem, den jag köpte var beställd utan emblem från början... Men allt för många är det inte, när jag tittade innan vi köpte fanns det inte mkt att välja på, bara 2 st till om man ville ha mer än snik-kinetic. Samma om man tittar idag, mest snik och det är inte många där heller.
av Twendor
Nå har jeg prøvd PPC-3 felkodeleser fra Bsr. Og den fungerer helt kanon. :-)-)

Her får man virkelig mye for pengene, både muligheten til å optimere bilen sin.
Sette den tilbake til originalt.
Man kan lese ut feilkoder som finnes.
Radere feilkoder etter å ha lagret og sendt dem for feilsøking.
Mvh Twendor.
av Pekå
Vad kan hända? , uppgraderade en T5a för några år sedan det gick super , det behövs nog bra mycket för att det ska gå åt skogen, det är ju Volvomotorer vi pratar om, funderar själv på min T6 a men är tveksam det räcker... volvo har gjort det bra och tillräckligt.(farbror blå gillar mig :D)
av Uffis
Se upp med för mycket effekt i S80 T6 och andra T modeller med samma aut. Lådan är hård valuta där ute och håller inte för hur mycket som helst.
av Bluezone
Meget bra lenk. Jeg kjører XC70II, 2,4D (163/420).
Jeg går med samme planer, men det er det lille men... Polestar/Volvo har et politisk problem, nå får de bestemme seg. Jeg kontaktet Polestar direkte og fikk vite at min bil ville få 205/420 ved optimering. Når jeg så kontaktet Bilbolaget i Østersund fikk jeg samme beskjed. Jeg spurte hvorfor jeg ikke kunne få 225/460, siden motoren er eksakt samme (et par bits and bytes i forskjell)? Jeg fikk da beskjed om at dette var for at det ikke skulle la seg gjøre å kjøpe "den billige motoren for så å optimere til samme ytele som D5"?????? Jeg spurte da om jeg kunne optimere to ganger? Først fra 163 til 205 og så fra 205 til 225 i to trinn (ja også dubbel pris)? Det fikk jeg ikke svar på. :wink:
Det de sa var at denne oppdateringen mest sannsynelig ville komme når motoren ikke lenger ble produsert i samme versjon, slik at Volvo ikke gikk seg selv i næringa.
Det går mer og mer mot BSR (245/520) for min del, det eneste jeg kan se er at BSR forsikring ikke dekker er girkasse. Men den har vel moment begrensning allikevel? (Litt interessant med de problemene som her er nevnt som ikke går på hverken BSR produkt eller bedrift). Er det noen som kan utdype dette?
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]