Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Menar du att V60 har samma fördelar över sina konkurrenter som XC60 har över sina? Eller menar du att Volvo ska förlita sig på dem som inte vill ha en BMW eller Audi av princip?

Mvh
Arese
Arese skrev:Menar du att V60 har samma fördelar över sina konkurrenter som XC60 har över sina? Eller menar du att Volvo ska förlita sig på dem som inte vill ha en BMW eller Audi av princip?

Mvh
Arese
V60 lär garanterat ha sina fördelar över sina konkurrenter (kan ju så klart inte säga vad då jag inte ens sett bilen).
Självklart ska inte Volvo förlita sig på att folk köper dess modeller bara för att de inte vill ha just BMW eller Audi. Det gäller ju att en produkt som är så bra så att kunden aktivt väljer den och således VILL ha Volvo före t ex BMW eller Audi. Sen kan man tycka att det är en bonus om man väljer Volvo av principen att man inte vill ha någon av tidigare nämnda bilmärken.
På de stora markanderna måste man nog vara bra mycket bättre än de etablerade tillverkarna om man vill sälja ordentligt med bilar, särskilt i den "sportiga" mellanklassen. Därav min ursprungliga fråga. Ska V60 vara komfortablast, mest körglad, prisvärd, säkrast etc? I Sverige kan nog en V60 D3 kring 300k sälja bra på Volvonamnet i tjänstebilssegmenteti vilket fall som helst.

Mvh
Arese
hmm... personligen tycker jag verkar vara skitful. Men bilar upplevs annorlunda då man ser de i verklighet än i bilder. Jag har en känsla över att volvo har börjat tappa lite fokus. Nästan alla tidigare volvo modeller var bastanta funktions bilar. Bl.a mycket last förmåga, väldigt högt säkerhetstänkande samt någorlunda prestanda. 3:e gen. V70 tycker jag ser väldigt bra ut, är fullt funktions dugligt med bla bla bla komfort o dyl. Men då de släppte XC60 tyckte jag det var en mellanting. Ingen riktig suv, ingen personbil, någon slags hybrid. (min personliga åsikt!). Xc90 kan man ju inte direkt klanka på, tanken var väl en enorm suv med ett stort lastutrymme, shit va man har lyckats! Samma känner jag nu när jag ser bilderna av V60, ingen riktig kombi, ingen sedan, kan troligtvis inte lasta vidare, är väl lite trång i kupén, inga vidare sidorutor... Men vad sjutton är det för ngt då? Nä... fortsätter det på detta vis så får jag väl sluta köpa volvo då sista v70'n går till skroten :PpppPppp

fan jag tror jag börjar bli gammal :(
En anledning är väl att, bortsett från hur bra bilen är, många är trötta på alla BMW och Audi och kanske framför allt de självbelåtna ägarna. Volvo-, Jaguar-, Saab-, Lexus- och Citroën-ägare upplever jag som mer relaxade, fast de har en lika fin och dyr bil. Själv kan jag tycka att det är en fördel. Men kanske de som tycker att BMW el Audi är bäst inte förstår vad jag menar.
PH
Arese skrev:På de stora markanderna måste man nog vara bra mycket bättre än de etablerade tillverkarna om man vill sälja ordentligt med bilar, särskilt i den "sportiga" mellanklassen. Därav min ursprungliga fråga. Ska V60 vara komfortablast, mest körglad, prisvärd, säkrast etc? I Sverige kan nog en V60 D3 kring 300k sälja bra på Volvonamnet i tjänstebilssegmenteti vilket fall som helst.

Mvh
Arese
Med etablerade tillverkare menar du då endast BMW och Audi? Och med mycket bättre, vad menar du? Det finns ju ingen bil som är bäst på allt.
Som du säger är det väldigt tufft i mellanklassen. Lär säkert, tillsammans med Golf klassen, vara den tuffaste att slå i. Helst ska nog V60 vara en kombination av allt det du nämner men med något ess i rockärmen som t ex säkerhet, körglädje eller vad som helst.

Jag tror bara att om XC60 har lyckats så bra i sitt segment finns det ingen anledning till att inte V60 ska göra det i sin, om än den må vara mycket tuffare. Men den kommer självklart inte att sälja lika bra som "tyskarna" i Tyskland, men det finns många andra marknader.

Men med detta tror jag ju förstås inte att den kommer att nå samma försäljningssiffror som varken A4 eller 3-serie utan bara att är det en så bra bil som Volvo vill göra gällande så kan det bli bra!
Bitez skrev:V70 tycker jag ser väldigt bra ut, är fullt funktions dugligt med bla bla bla komfort o dyl. Men då de släppte XC60 tyckte jag det var en mellanting. Ingen riktig suv, ingen personbil, någon slags hybrid. (min personliga åsikt!).
Och då drar dom tillbaka V70 på vissa marknader pga dåliga försäljningssiffror medan XC60 är Volvos bäst säljande modell ;-// Så något rätt tror jag nog att dom gjort med XC60 :)
Med de etablerade tillverkarna som jag tror Volvo främst skulle vilja att V60 ska konkurrera med avser jag Audi A4, BMW 3 och kanske Mercedes C. I det lite lägre prissegmentet finns ju sen en massa japsbilar och övriga européer.

Frågan är om V60 kommer att vara mer körglad än BMW 3, mer avslappnad än Mercedes eller lika sobert stilfull som Audi? I dessa bilar kan man dessutom hiita perverst många olika drivlinekonfigurationer, från styvt 100 till över 400 hästar.

Vad kommer att vara V60:s clou? Räcker nog inte att vara good enough på allt, nåt måste sticka ut....

Mvh
Arese
Arese skrev:Med de etablerade tillverkarna som jag tror Volvo främst skulle vilja att V60 ska konkurrera med avser jag Audi A4, BMW 3 och kanske Mercedes C. I det lite lägre prissegmentet finns ju sen en massa japsbilar och övriga européer.

Frågan är om V60 kommer att vara mer körglad än BMW 3, mer avslappnad än Mercedes eller lika sobert stilfull som Audi? I dessa bilar kan man dessutom hiita perverst många olika drivlinekonfigurationer, från styvt 100 till över 400 hästar.

Vad kommer att vara V60:s clou? Räcker nog inte att vara good enough på allt, nåt måste sticka ut....

Mvh
Arese
Vad är Jag XF bra på? Vet inte, men jag vill grymt mycket hellre ha en sån än en Audi A6 eller BMW 530... Den är annorlunda. Och snygg. Och cool. /PH
Möter du ofta en Jagga XF när du är ute och åker? :D

Kan kanske vara ett köpskäl i sig att ingen annan har samma bil som en själv men inte lär det generera många pengar i kassan hos tillverkaren....

Mvh
Arese
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]