jarnsjua skrev:Goose
Tack för infon. Det är oerhört tråkigt när man har suttit och specat sin bil säkert 200 gånger på nätet, längtat efter den, drömt om bilen, provkört bilen flera gånger (utan konstiga ljud), man väljer en 2,4D eftersom den går fint och har ett bra ljud... sen, vad händer? Jo man får en bil som för ett jäkla oväsen och inte alls liknar de 2,4D som jag har provat och sedan får det mest konstiga svar av Volvo någonsinn "det är en egenskap" - jo hej på dej du :) dra den om rödluvan också liksom!Så som det är nu så upplever jag bilen som bra men har alltid en klump i magen varje gång jag kör den. Bilen känns trasig och inte alls OK ur ett ljudperspektiv. Volvo har ju även kvalitet som kärnvärde - detta andas inte kvalitet.
Nu har jag skrivit av mig lite. Goose, när tror du en lösning finns framme och vad kan lösningen bestå av?
Har Volvo kvalite som kärnvärde !!??
Då kan man bara konstatera att Volvos mått på kvalite och mitt inte precis stämmer överens, speciellt inte den kvaliten på att ta hand om uppkommna kvalitesproblem och hur dessa hanteras av sina ÅF.
Att man blir behandlad som något obekvämt och besvärligt när man kommer in på verkstaden känns mer som en regel än undantag.
Man lovar att ringa och höra av sig ...men hur man använder moderna kommunikationsmedel såsom E-mail, SMS, mobiltelefon eller vanligtelefon, har inte nått vissa av verkstäderna ännu, detta bevisar väl bara att man förmodligen inte heller klarar att åtgärda en modern bils eventuella problem.
Man skall inte behöva sju verkstadsbesök och 15 arbetsdagardagar för att få samma sak åtgärdad till hälften.
De övriga problemen/felen har man bara behövt 3-4 gånger för att fixa.
Så att Volvo har kvalite som kärnvärde är enligt mej inte ens värt pappret det är tryckt på.
Volvo kanske löser problemet med skorrande motorer , men vem skall sedan åtgärda det på bilarna som rullar ?:-/