- fre 26 mar 2010, 21:49
Det är som att jämföra första klass och ekonomi på flyget och då är tyvärr det inte Volvo som tagit klivet vidare i aha upplevelsen[/quote]
Jag ger mig, läste slarvigt. Även om tidningarna skriver att nya 5-serien inte är så mycket bättre än gamla (Teknikens Värld) så tror jag att det är stor skillnad. Ser fram emot att köra en snart och senare köpa en. Men det här är väl typiskt också, Saab påstår ju att nya 9-5 är bättre än A6 på allt, då jämför de med gamla A6, om ett år kommer det en ny och den kommer ju att förnyas flera gånger innan det kommer en tredje 9-5 år 2030.../PH
Steff 99 skrev:525i som du kör är väl inte så extremt mycket bättre än en ny S80, men 5 GT och den nya 5-serien F10 då kan man snacka om skillnader och det är väl det som övriga i tråden jämför med.perhall skrev:perhall skrev:
Ojojoj. Jag var och kikade på den nya BMW 5-serien i förrgår. Den är ruggigt fin. De som jämförde 5-serie med V70/S80 kan sluta med det nu. Det är en HELT annan liga den spelar i nu. Lite offtopic men jag kunde inte hålla mig ;-//
Jag håller inte med om att komforten är så fantastiskt mycket bättre än Volvo, däremot är ju finliret mycket bättre: knappar, spolarmunstycken, displayer... sen är ju kanske varken 5-serien eller V70 så kul att köra även om en 5-serie är bättre. Har kört en hel del S80 3,2 och jag bedömer den som nästan exakt lika rolig/tråkig, bekväm, rymlig och tyst som den 525iA jag kör annars (fast Volvon har roligare motorljud, bättre strålkastare och drar mer soppa). /PH
Det är som att jämföra första klass och ekonomi på flyget och då är tyvärr det inte Volvo som tagit klivet vidare i aha upplevelsen[/quote]
Jag ger mig, läste slarvigt. Även om tidningarna skriver att nya 5-serien inte är så mycket bättre än gamla (Teknikens Värld) så tror jag att det är stor skillnad. Ser fram emot att köra en snart och senare köpa en. Men det här är väl typiskt också, Saab påstår ju att nya 9-5 är bättre än A6 på allt, då jämför de med gamla A6, om ett år kommer det en ny och den kommer ju att förnyas flera gånger innan det kommer en tredje 9-5 år 2030.../PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24