Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
Den hade inte regnr tidigare idag men nu i kväll så har den fått det.

Med andra ord är bilen i Sverige och står på ett tåg som förmodligen sitter fast i en snödriva i Hallsberg. ??:-/ I bland är det inte bra att bo mitt i Sverige.
av Halvmas
XC90_Executive skrev:
Hur går det för era? Har det ändrats något på leveransinfo? Den jag skrev om i mitt inlägg en bit längre upp som från början hade samma sista ändringsdag och prel.lev som min, står på Volvo i Göteborg. Min har dock inte ändrat status...
Min står fortfarande på V.10. Fick info av min ÅF att den ska stå i Götet precis som din :D . Inte så långt bort med andra ord. Det som är lite surt är att jag inte får hämta den förrän under V.12 och vi ska höras i slutet på Veckan för att bestämma dag för leverans. Jag hade hoppats på V.11 då tiden backades en vecka men så verkar det alltså inte bli. Har inte fått reg.nr ännu.
Användarvisningsbild
av bjornw
Det gick fort på slutet... Efter att ha stått still i 2v kom den fram till återförsäljaren på 2 dagar. :D

Var och tittade på den i fredags. Fruktansvärt smutsig, neddränkt i salt, men jag är glad att det gick så fort som det gjorde.

Vi ska planera leveransdagen i morgon, hoppas på att få den under veckan, men vi får väl se, det verkar vara jobbigt att lägga i gummimattor... :shock:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag har kollat på min med. Det har gått undan ordentligt, så den kom för två dagar sedan! 18 dagar innan utsatt datum! Inte illa :wink:

Den ska dock få stå kvar minst 2 veckor till för jag vill inte hämta ut den när det är snö kvar.
av Linqid
XC90_Executive skrev:Jag har kollat på min med. Det har gått undan ordentligt, så den kom för två dagar sedan! 18 dagar innan utsatt datum! Inte illa :wink:

Den ska dock få stå kvar minst 2 veckor till för jag vill inte hämta ut den när det är snö kvar.
Haha det där borde du få någon form av pris för, kan inte finnas många bilintresserade som klarar av att veta att bilen står och väntar på en utan att hämta ut den.. :D
Användarvisningsbild
av oilburner
XC90_Executive skrev:Jag har kollat på min med. Det har gått undan ordentligt, så den kom för två dagar sedan! 18 dagar innan utsatt datum! Inte illa :wink:

WOW
Då får du gå ut och meta snødjup mens vi andra cruiser omkring i ny bil. :-O)
livet ar harligt. :lol:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det är svårt, jag vet! :wink: Men det känns så onödigt att köpa vinterdäck nu när det bara är 2-3 veckor kvar innan man kan ha sommardäck. Sen ligger dom ju bara på förvaring och blir gamla. Bättre att köpa nya vinterdäck (finns säkert nån ny modell då) till nästa säsong istället! Plus att det är trist att ta ut en ny bil om det är snöslask osv.

Kör S80 V8 awd Executive nu så jag "sitter inte i sjön" om man säger så :wink:
av Kristian6
YES, ventetiden er snart over! Min V70 kommer til forhandler imorgen tidlig. Blitt lovet at den skal være klar onsdag/torsdag. For 1 vecka siden var ikke bilen ferdig produsert i Gent! Dette er jo utrolig snabbt... Det er vel ikke vanlig at bilen er ferdig til leverans bare 1 vecka etter produksjon..?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
V70? Den görs i Torslanda/Göteborg!

Kikade närmre på min XC60 idag. Provsatt, luktade lite, klämde lite, kollade så att den hade alla tilvalen. Ser mycket bra ut! :-)-)

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]