Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
XC90_Executive skrev:Det finns en "RICA Sports Tune" till gamla D5 185hk (bara till manuell) som ger 253hk och 548Nm! :-O)
Vad jobbigt det blev nu. Jag som har lovat mig själv att inte trimma bilen. Nu försöker jag hittar argument för att inte göra det...
Amli skrev:Nu försöker jag hittar argument för att inte göra det...
Jag har 4 anledningar till dig...

Koppling, motor, drivlina och växellåda! :wink: Iallafall när vi snackar 253hk-versionen! Men det hade varit grymt kul att testa! Dom har ju tydligen kört den i sin C30 D5 långloppsbil.
av Amli
XC90_Executive skrev:
Amli skrev:Nu försöker jag hittar argument för att inte göra det...
Jag har 4 anledningar till dig...

Koppling, motor, drivlina och växellåda! :wink: Iallafall när vi snackar 253hk-versionen! Men det hade varit grymt kul att testa! Dom har ju tydligen kört den i sin C30 D5 långloppsbil.
Tack! :)
Nu sitter jag och sneglar på 226hk/460Nm. Lär väl i princip vara samma som BSR? Är det för övrigt någon skillnad på Rica och BSR i programeringen? Blir körbarheten ungefär den samma?
Är det för övrigt någon som har eller som har kört XC70/V70 D5 med detta trim?
460 Nm känns som en för liten skillnad mot original med hänsyn till priset. Men som någon sag här, man måste ju köra för att kunna bedöma. För att köra måste man kanske köpa och då är det ju för sent att ändra sig. :???:

/H
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer