Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Köper man t.ex. en fullutrustad S80 V8 och skippar V8-tecknet behöver man - för mig i alla fall - inte styrka sin presigelöshet någonsin mer.
av Tobbev
Det är ju enligt mig till 98% snikversionerna som rullar utan beteckningar, som att folk vill dölja att man har köpt en billig bil.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
StringerBell skrev:Köper man t.ex. en fullutrustad S80 V8 och skippar V8-tecknet behöver man - för mig i alla fall - inte styrka sin presigelöshet någonsin mer.
Jag har ett "1,8F"-emblem hemma, det kanske jag skulle sätta dit istället för V8 awd! :wink:
av Tobbev
XC90_Executive skrev:
StringerBell skrev:Köper man t.ex. en fullutrustad S80 V8 och skippar V8-tecknet behöver man - för mig i alla fall - inte styrka sin presigelöshet någonsin mer.
Jag har ett "1,8F"-emblem hemma, det kanske jag skulle sätta dit istället för V8 awd! :wink:
Fast du får byta grill då också, för V8 i grillen går väl inte att ta bort?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tobbev skrev:Fast du får byta grill då också, för V8 i grillen går väl inte att ta bort?

Jodå, det är enkelt att ta bort.

Fast D5 hade varit roligare att ha på bakluckan. För D5 har ju också dubbla pipor! :) Fast ljudet avslöjar ju iofsig rätt mycket! :wink:
av Lazy
Tobbev skrev:Det är ju enligt mig till 98% snikversionerna som rullar utan beteckningar, som att folk vill dölja att man har köpt en billig bil.
Tror att det är fler än 2% som väljer att ta bort emblemen för att dom tycker det är snyggare och då jag av erfarenhet vet att bilar där det syns att det är en dyrare version ofta (tyvärr) blir angripna av avundsjuka människor :evil:
av Tobbev
Ynot skrev:
Tobbev skrev:Det är ju enligt mig till 98% snikversionerna som rullar utan beteckningar, som att folk vill dölja att man har köpt en billig bil.
Tror att det är fler än 2% som väljer att ta bort emblemen för att dom tycker det är snyggare och då jag av erfarenhet vet att bilar där det syns att det är en dyrare version ofta (tyvärr) blir angripna av avundsjuka människor :evil:
Jo, jag överdrev kanske lite :D Jag tror dock att dölja snikversion är den absolut största majoriteten.
av RCE
Tobbev skrev:
Ynot skrev:
Jo, jag överdrev kanske lite :D Jag tror dock att dölja snikversion är den absolut största majoriteten.
Om 2.5FT är snik eller inte låter jag dig bedöma, men om man bor i en nästan nybyggd villa med en A6:a brevid tror jag inte man behöver oroa sig över att andra tänker som du. Tvärtom varför skylta, tror knappast någon bryr sig. Det viktigaste är väl att man själv trivs med bilen.

Sen undrar jag varför man skulle dölja att man köpt en billig bil om man nu har det? Bättre att köpa en billig bil och betala hela vid köpet, än att köpa en dyr bil som du inte själv äger. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]