Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Electric skrev: Väntar själv på en bil med samma motor, som jag hoppas ska bli lika skön att köra som de säger.
Sportchassiet hoppas jag bidrar till bra väghållning dessutom.
Sportchassiet är säkert bra, men jag upplever att även en standard AWD har en annan sättning i chassiet än en "vanlig" V70.

Det är inte ofta det händer, men i det här fallet har bilen överträffat mina förväntningar.

Du kommer att älska den "nya" automatlådan, i vanlig mode så använder den vridmomenten i motorn maximalt, inget tokvarvande som tidigare.

Sportläget måste upplevas, man har två bilar i en, bara att välja med växelspaken :D
av Electric
Momentum skrev:
Electric skrev: Väntar själv på en bil med samma motor, som jag hoppas ska bli lika skön att köra som de säger.
Sportchassiet hoppas jag bidrar till bra väghållning dessutom.
Sportchassiet är säkert bra, men jag upplever att även en standard AWD har en annan sättning i chassiet än en "vanlig" V70.

Det är inte ofta det händer, men i det här fallet har bilen överträffat mina förväntningar.

Du kommer att älska den "nya" automatlådan, i vanlig mode så använder den vridmomenten i motorn maximalt, inget tokvarvande som tidigare.

Sportläget måste upplevas, man har två bilar i en, bara att välja med växelspaken :D
Nu längtar jag sanslöst mycket till den dag jag får hämta ut min bil. Förmodligen blir det en uppgradering hos BSR också under sommaren till 245hk.
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]