- ons 20 jan 2010, 10:03
#369111
Jag är övertygad om att miljöfordon oavsett bränsle driver en bra utveckling. Biltillverkarna har sett att behov finns av miljöfordon och utvecklingen har fullkomligt exploderat. Ett bränsle kommer aldrig att vara ensamrådande. Det kommer att finnas alternativ att välja mellan. Teknologin kommer utvecklas kontinuerligt och utan morötter att göra hade bilindustrin aldrig strävat efter snålare motorer eller nya teknologier i den takt vi nu sett.
Min slutsats är alltså att miljöbränslen gynnar teknikutvecklingen inom miljöområdet oavsett bränsletyp. Utan etanolen hade en stor andel av miljöfordonen inte funnits och visst, det är gratis parkering, lägre förmånsvärde etc som gör att försäljningen ökar och inte enbart miljösamvete men det spelar egentligen ingen roll så länge som vi får snålare och bättre miljöbilar. Utan morot - ingen utveckling.
Min slutsats är alltså att miljöbränslen gynnar teknikutvecklingen inom miljöområdet oavsett bränsletyp. Utan etanolen hade en stor andel av miljöfordonen inte funnits och visst, det är gratis parkering, lägre förmånsvärde etc som gör att försäljningen ökar och inte enbart miljösamvete men det spelar egentligen ingen roll så länge som vi får snålare och bättre miljöbilar. Utan morot - ingen utveckling.
Senast redigerad av 1 Racetwin2, redigerad totalt 0 gånger.
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson