Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag vet inte var du bor, men det kan löna sig att åka några mil för att få ett bra pris. Själv har jag handlat hos Skobes i Flen, ifall du bor i Stockholmstrakten. Försäljaren där är en riktig gammaldags bilförsäljare som vet vad service är, inte någon "hästhandlare".
Hej! Varför inte välja en Passat med 140 hk dieseln, trevlig motor och en komfortabel bil. Borde inte vara några problem att få mellan 8-9 % på grundpris och 10% på utrustning om du kollar runt lite. Med en sån rabattsats så tycker jag du får mer bil för dina 6,75 basbelopp än vad du får för din V70, med den enligt mig extremt tråkiga 2.0f motorn. Toyota Yarisen som jag kör på mitt jobb känns som en F1:a i jämförelse med 2.0f. Här har du ett exempel på en Passat som inte borde vara några problem att pruta in vinterhjul på, fyrhjulsdriven dessutom: http://www.blocket.se/vasterbotten/Volk ... ?ca=10&w=3
En annan bil som ligger precis på gränsen som jag starkt kan rekomendera är nya Subaru Legacy 2.0d , var ute och provkörde Outbacken för några veckor sen. Tycker det var en mkt trevlig överraskning. Mkt fin komfort och motorn och växellådan var väldigt bra, en av dom bättre dieslarna jag kört. Bilen hade också fina utrymmen, för 300900 får du en Legacy station business. Med läderklädsel och det mesta man behöver.
poseidon skrev:Subarun lär man dock inte få för 286 tkr med vinterdäck. De är svårprutade som de är....
Fick faktiskt rabatt direkt på bilen , kommer inte ihåg exakt hur mkt. Men fick en Outback Business , med vinterdäck , standard navigator och lite annat lull lull för 7,75 basbelopp . Den bilen är 19000 kr dyrare i grund än legacyn och navigatorn kostade 15000 kr, plus lite annan exteriör utrustning. Det här priset fick jag i första kontakt med säljaren, antar att det finns lite mer att göra på priset om det skulle bli affär
jensa1000, Passat fanns som ett starkt alternativ. Men tyvärr blev det lite panik, så jag hann aldrig få in någon offert från VW.

Det blev en V70 2.0F. Vet att det är en tråkig motor. Men jag får köra av mig på helgerna med min VW Polo GTI -09 som är en riktigt rolig bil att köra. Och så har vi ju 2.5FT:n också

Får tacka för alla tips!
jensa1000 skrev:
poseidon skrev:Subarun lär man dock inte få för 286 tkr med vinterdäck. De är svårprutade som de är....
Fick faktiskt rabatt direkt på bilen , kommer inte ihåg exakt hur mkt. Men fick en Outback Business , med vinterdäck , standard navigator och lite annat lull lull för 7,75 basbelopp . Den bilen är 19000 kr dyrare i grund än legacyn och navigatorn kostade 15000 kr, plus lite annan exteriör utrustning. Det här priset fick jag i första kontakt med säljaren, antar att det finns lite mer att göra på priset om det skulle bli affär
Måste vara gamla modellen för den nya har väl inte ens navigator i Sverigeversionen?
Försäljaren var också tveksam i början, tyckte det var bättre att ha en eftermonterad navigator.. Men efter lite letande i hans prislista i datorn så fick han fram ett pris på den standardmonterade. Kommer inte ihåg pris exakt, men det låg runtomkring 15000 kr
jensa1000 skrev:Hej! Varför inte välja en Passat med 140 hk dieseln, trevlig motor och en komfortabel bil. Borde inte vara några problem att få mellan 8-9 % på grundpris och 10% på utrustning om du kollar runt lite. Med en sån rabattsats så tycker jag du får mer bil för dina 6,75 basbelopp än vad du får för din V70, med den enligt mig extremt tråkiga 2.0f motorn. Toyota Yarisen som jag kör på mitt jobb känns som en F1:a i jämförelse med 2.0f. Här har du ett exempel på en Passat som inte borde vara några problem att pruta in vinterhjul på, fyrhjulsdriven dessutom: http://www.blocket.se/vasterbotten/Volk ... ?ca=10&w=3
Min uppfattning är nog att om det finns något tråkigare att komplettera en V70 2,5FT med än en 2,0F så är det en Passat... riktigt gammal modell, inte så kul motor (ok dieselvrid men...)... dessutom sämre komfort. /PH
perhall skrev: Min uppfattning är nog att om det finns något tråkigare att komplettera en V70 2,5FT med än en 2,0F så är det en Passat... riktigt gammal modell, inte så kul motor (ok dieselvrid men...)... dessutom sämre komfort. /PH
Så gammal är den inte. Passat Variant kom -06. Det bör dock komma en facelift under året. Sämre komfort, absolut. Men jag skulle säga roligare att köra med vilken motor som helst om man jämför med 2,0F.
Virvelspjäll

Du behöver nollställa/göra adaption[…]

Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du kl[…]

Ökad komfort med 17”

Tänk på att 245/55 skiljer ca 7% fr&ari[…]

Skumt fel b230ft

Körde den till en verkstad som brukar jobba m[…]