Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Diesel5
opA skrev:
Diesel5 skrev:Den rullar i Askersund nu hos en kille som verkar vara superpedant så det ska bli kul att se hur den ser ut i sommar verka som han hade lite planer för den =)
Får man fråga hur långt den hade gått och vad ni fick för den ?
14.000 mil tror jag och vi fick lite över 140k för den...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
JHg skrev:
VolvoB20 skrev:
JHg skrev:Tänk bara på att ett nät med för små hål (även om det är många hål) ger precis samma effekt på luften som om det var helt täckt (känt aerodynamiskt problem). Det kan ge problem med kylningen när det är varmt ute. :!:
Har inte haft några problem alls med de nät jag använt på sommarbilen. Innanför nätet ska ju luften orka pressa sig igenom ett helt batteri av kylare stackade i serie,

-Kylare till servon
-Kylare till intercoolern
-Oljekylare
-Vattenkylare

Den labyrinten är ju nästn 15 cm tjock och bromsar bra mycket mer än nätet.
Det är inte tjockleken som är det väsentliga i detta fallet, utan storleken på hålet som luften skall igenom.
Om det är för små maskor så bromsas luften upp mot det materialet, och bildar en "luftkudde", avståndet mellan materialtet år för smått så blir hela nätet nästan som en solid väg (mycket förenklat) men framför att så bromsas luftens hastighet väldigt mycket.

Men som sagt, har du inte haft några problem så det jättebra! Ville bara belysa det hela ur en aerodynamisk synvilkel (vilket jag jobbat en hel del med) nte myggnät dock! ;-)
Det är ett mycket bra försiktighets-tips från dig.

Gallret jag har har större maskor än hålen som finns i själva kylaren så det är nog inga problem. Men hålen är ändå små nog att stoppa farliga stenar från att slå i kondensorn. Det är klart att ett myggnät är nog inta att rekomnedera.
av Halvmas
Grattis! Verkar som du fick bilen snabbt också. Går själv i väntans tider men får tya mig till Mars eftersom jag beställde min XC60 i Oktober :-O)
Användarvisningsbild
av oilburner
Jag reagerade också på den snabba leveransen. Tydligen så ar det XC 60 det ar mest trykk på alt lavast produksjon på før tiden. Pratade med min førhandlare i går ock preliminar leverans datum på min XC 60 också betstald i Oct var nu blivit førsenad til 18 Mars. Var tidigare lovad tidligt i Mars. ##%§# :evil:
Användarvisningsbild
av Diesel5
Halvmas skrev:Grattis! Verkar som du fick bilen snabbt också. Går själv i väntans tider men får tya mig till Mars eftersom jag beställde min XC60 i Oktober :-O)
Usch va tråkigt att vänta så länge!! När man väl har bestämt sej vill man ju ha den DIREKT!!! :D
Men du får den ju i bättre tid än mej för hur som hellst känns det ganska surt att ta ut en ny bil när det är snöstorm och tonvis med vägsalt överallt, i mars har väl förhoppningsvis det mesta av det försvunnit....
av Halvmas
Diesel5 skrev:
Usch va tråkigt att vänta så länge!! När man väl har bestämt sej vill man ju ha den DIREKT!!! :D
Men du får den ju i bättre tid än mej för hur som hellst känns det ganska surt att ta ut en ny bil när det är snöstorm och tonvis med vägsalt överallt, i mars har väl förhoppningsvis det mesta av det försvunnit....
Kan inte annat än att hålla med dig. En stor fördel med ny bil Vintertid är annars att man får nya vinterdäck som biter bra.
Användarvisningsbild
av opA
Halvmas skrev:Kan inte annat än att hålla med dig. En stor fördel med ny bil Vintertid är annars att man får nya vinterdäck som biter bra.
Ptja.. det är väl bara att köpa nya vinterdäck till en gammal bil då, eller ? :lol: :roll:
av Matzz
Diesel5 skrev:Beställde en V70 d5 AWD i början på november och har nu fått den levererad!

*Summum
*Tekninkpaket 1
*Herrgårdsvagnspaket 2
*Sportchassie
*Soverign skinnklädsel
*Keyless drive, Aktiva Xenonljus mm
*Ocean race dimljuskåpor
*Avtagbart drag
*Borttagna rails och helt emblemlös

Dessutom har vi hunnit montera:
*Xenon i dimljus
*Dioder parkljus
*Lackerade stänkskydd
*Nätgrill

Måste säga att det här är den absolut skönaste bilen jag någonsin åkt i! Spinner som en katt med ett enormt råvrid och en växellåda som växlar utan att man ens märker det.... 4-hjulsdriften ihop med riktigt bra vinterdäck gör att det känns som att åka på torr asfalt fast det e full snöstorm ute!
Aktiva xenonljus gör mörkerkörning på krokiga vägar till en ny upplevelse: Man ser ju faktiskt vägen man ska åka på!!! Keyless drive... Oj oj vad bortskämda vi har blivit redan efter två dagar! Bara att ta tag i handtaget och vips så e det upplåst =) Baklucka som åker upp av sej själv när man har händerna fulla av bärkassar =)

Volvo har lyckats att leverera en helt underbar bil till oss och vi e hur nöjda som hellst!!!! =)

http://www.garaget.org/?car=181974

Bild
Snygg bil, vad har du för fälgar på sommar däcken ?
Användarvisningsbild
av Diesel5
Har inga än... =( Men har en uppsättning Zito GTR 19" Svarta som ligger sen den förra V70:n men hon som bestämmer tycker att vi nog ska ha en uppsättning Advanti Shade 20" ist och det kan nog vara smart eftersom det blir nog väl mycket svart med svarta fälgar på en svart bil?!?

Bild

Ser riktigt smutt ut iaf =)

Bild

Lånade lite bilder på blocket från en ruskigt fräsch v70 hoppas han/hon inte misstycker...
Kamremsdrev vevaxel

Jag tror inte det skall vara någon bricka d&[…]

1986 GLT kamdrivning

Kugghjulen kan också jävlas. Hade en 24[…]

Skoj att läsa, då får förhop[…]

Om du har intresse att fixa lite själv i fram[…]