- tis 22 dec 2009, 10:52
#356573
Hatar dubdäck då de sågar sönder hela djävla vägbanan och mal ned vägen till en satans sörja av finfördelad asfalt och stenmjöl som vräker upp på rutorna.
Körde 60 mil i Tyskland och det var snö/blött och bilen var ju fan helt ren när jag kom fram. I Sverige ser ju bilfan ut som den har vältrast i lervälling efter 5 km. Där slipper man ju alla djupa diken i vägen som dubbdäcken sågar upp också vilket bara leder till vattenplaning.
Har man dubbdäck kan man ju inte ta en tur med färjan till tyskland och köpa öl heller.
XC90_Executive skrev:OT. Men tänk på att antalet drivande hjul inte har någon betydelse när man ska bromsa!Inga problem alls. Kör friktionsdäck och är mycket nöjd. Det enda problemet var att om man kör med fullt ställ genom kurvorna och det är djupsnö och oplogat så fyller man snabbt upp fälgarna med snö så det blir oblans i däcken.
Hatar dubdäck då de sågar sönder hela djävla vägbanan och mal ned vägen till en satans sörja av finfördelad asfalt och stenmjöl som vräker upp på rutorna.
Körde 60 mil i Tyskland och det var snö/blött och bilen var ju fan helt ren när jag kom fram. I Sverige ser ju bilfan ut som den har vältrast i lervälling efter 5 km. Där slipper man ju alla djupa diken i vägen som dubbdäcken sågar upp också vilket bara leder till vattenplaning.
Har man dubbdäck kan man ju inte ta en tur med färjan till tyskland och köpa öl heller.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.