- lör 12 dec 2009, 00:17
#352389
Har lagt merke til at toppfartsperren ikke blir endret med den nye Bsr PPC3, men blir som original.
Mens tidligere trimmsatser(163 hk og 185 hk med 455 Nm) fikk endret denne til 250 Km/H.
Kan dette være en måte å spare automatkasen på?
Eller at 520 Nm bare kommer over et kort turtalsområde, med den hensikt å bevare drivlinjen.
Bsr består av proffe folk, som har greie på det de driver med. Tror ikke de tar ut overdrevent med effekt, de vil beholde sitt gode rykte. Men ingen er vel i tvil om at man kan slite ut en gearkasse raskere med 520 Nm enn med 420 Nm.
Men vi over grensen må ihvertfall være forberdt på å få et avgiftskrav på bortimot 160 000 NK, når vi blir kontrollert. Det er vel ca den avgifen vi vil få for differansen mellom 163 og 245 hk, inklusive straffeavgiften. :-O)
Dette er en av grunnene til at man noen ganger skulle ønske at man hadde annet bostedsland.
Lykke til med optimaliseringen av bilene deres alle heldige svensker.(Polestar,Heico,RICA eller Bsr) kunder.
R-Design er ferdigstylet fra fabrikk og mest bil for pengene.
Synd skikkelig motor koster alt for mye i avgiftslandet Norge.