Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
R-design bilen var ju snygg! Summum bilen det länkades till såg för jäklig ut!

Som någon skrev, finns en anledning till att metallic kostar extra. Hade en svart solid BMW en gång; supersnygg när jag rullade ut från handlaren (snyggare än svart metallic!) men extremt jobbig att hålla ren och lättrepad.

Vill du ha ett enkelt liv; köp en metallic :D

Mvh
Arese
av Lövet
Anledningen till att metallic kostar extra är för att konsumenterna är beredda att betala för det. Produktionskostnaden för en solidlack är inte lägre längre...
av Arese
andreas_lofgren skrev:Anledningen till att metallic kostar extra är för att konsumenterna är beredda att betala för det. Produktionskostnaden för en solidlack är inte lägre längre...
Nu har jag ju inte insyn i bilföretagens produktkalkyler men det är ju sannolikt så att de prissätter efter vad man kan ta ut av marknaden. Price-revenue optimering sysslar dom ju sannolikt med.

Min erfarenhet att solida lacker även med klarlack är känsligare än metallic så därför är det för mig en no-brainer att köpa metallic.

Mvh
Arese
av Lövet
Arese skrev:Min erfarenhet att solida lacker även med klarlack är känsligare än metallic så därför är det för mig en no-brainer att köpa metallic.
Visst. Men hur många poleringar får man inte för 8000kr? Metallic är snyggt, helt klart. Men attans vad dyrt det har börjat bli, åtminstone hos "premium" tillverkarna.
av Arese
andreas_lofgren skrev:
Arese skrev:Min erfarenhet att solida lacker även med klarlack är känsligare än metallic så därför är det för mig en no-brainer att köpa metallic.
Visst. Men hur många poleringar får man inte för 8000kr?
2? :D

Nä, självklart så är det oftast utseendet som styr men jag får nog erkänna att jag vill ha ett enkelt underhåll också.

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av Variosboy
För 8000 kan jag få min bil polerade av en vän som jobbar med sådant 16 gånger, och så länge kommer jag inte ens äga bilen!

Diskutera fakta är en sak, men att överhuvudtaget diskutera tycke och smak, ja, det blir ju nästan lite löjligt, vissa färger JAG INTE gillar, ÄLSKAR ANDRA, å jag kommer ju inte tycka anorlunda bara för att någon tjatar om va snyggt något annat är.

Skulle inte välja en viss färg på en bil för att det är praktiskt, jag vill ha en snygg färg som jag gillar.
av Arese
Vad bra, då kan du känna dig trygg i ditt val :D

Mvh
Arese

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]