Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Slezii skrev:Fick du betala,vet du vad det kostar att få BPM uppgraderingen?
Jag behövde inte betala nå´t för uppgraderingen, men om det skulle debiterats så skulle det kostat ca 300sek enligt meken som gjorde uppgraderingen.
Nu har jag änrtligen fått alla kontakter att synka klockrent i min Nokia E51. Problemet var enkelt att lösa när jag väl kom på det ->

Bilen klarar inte alls att synka kontakter med mellanslag eller andra symboler i telefonnummret. Alltså inga parenteser heller. Idiotiskt men sant. Förmodligen har det med Nokia E51 att göra för med den SonyEriccsson jag hade tidigare så funkade det klockrent. Jag tror inte att jag ändrat utseendet på mina kontakter i Outlook heller.

Outlook lägger på mitt jobb in parentes och mellanslag runt riktnummret. Det var bara att gå in och mödosamt ta bort allla parenteser och mellanslag manuellt för 250 kontakter.......puh....men nu har jag fixat allt. Återstår bara att se att den verkligen visar kontaktnamnet på den som ringer upp ochså och inte bara nummret. Tyvärr spelar inte Nokian upp namnet digitalt som min gamla ericsson gjorde. Då slapp man ens titta på displayen. Bra ut trafiksäkerhetssynpunkt.

Är det någon annan som vet om det är samma för alla telefoner, dvs att den inte klarar av att synka kontakter med mellanslag?
När kommer någon uppdatering för HTC?
Tappar kontakten efter nån timme. och för att kunna ansluta igen får man stänga av och starta telefonen igen. BT'n låser ihop sig totalt i telefonen...
Kanske någon kan bli hjälpt av följande.
Jag kunde tidigare inte synkronisera/överföra kontakterna i telefonboken mellan min Nokia E51 och bilen (XC70 D3 AWV MY11) via Bluetooth (Blåtand). Bilen identifierade telefonen men sedan avbröts överföringen.
Jag gjorde två saker: dels uppdaterade jag mjukvaran i telefonen till senaste (v. 410.34.001 22-02-2010 RM-244 Nokia E51 (03)) och dels installerade jag "Nokia 810 Contact Download Application for Nokia S60 3rd edition devices" som jag hittade på denna webbplats: http://europe.nokia.com/support/product ... 0/software.
Vad som gjorde vad vet jag inte men nu fungerade det att överföra telefonbokens kontakter till bilen.
Flera nr på ett och samma namn hanterade bilen genom att lägga till ett "H" på slutet för hemnr/fast nr eller "O" för mobiltelefonnr. Logiken förstår jag inte riktigt.

Däremot så är kontakterna i bilen sorterade på förnamn-efternamn vilket är tvärtemot så som jag vill ha det, och förstås tvärtemot vad som finns i telefonen. Någon som vet hur man kan ändra på det? Tack på förhand i så fall för tips.
Micke_vb skrev:Tappar kontakten efter nån timme. och för att kunna ansluta igen får man stänga av och starta telefonen igen. BT'n låser ihop sig totalt i telefonen...
Kolla så att du har senaste mjukvaran i telefonen.
spik skrev:Kanske någon kan bli hjälpt av följande.
Jag kunde tidigare inte synkronisera/överföra kontakterna i telefonboken mellan min Nokia E51 och bilen (XC70 D3 AWV MY11) via Bluetooth (Blåtand). Bilen identifierade telefonen men sedan avbröts överföringen.
Jag gjorde två saker: dels uppdaterade jag mjukvaran i telefonen till senaste (v. 410.34.001 22-02-2010 RM-244 Nokia E51 (03)) och dels installerade jag "Nokia 810 Contact Download Application for Nokia S60 3rd edition devices" som jag hittade på denna webbplats: http://europe.nokia.com/support/product ... 0/software.
Vad som gjorde vad vet jag inte men nu fungerade det att överföra telefonbokens kontakter till bilen.
Flera nr på ett och samma namn hanterade bilen genom att lägga till ett "H" på slutet för hemnr/fast nr eller "O" för mobiltelefonnr. Logiken förstår jag inte riktigt.

Däremot så är kontakterna i bilen sorterade på förnamn-efternamn vilket är tvärtemot så som jag vill ha det, och förstås tvärtemot vad som finns i telefonen. Någon som vet hur man kan ändra på det? Tack på förhand i så fall för tips.
Jag har också lyckats men utan den extra programvaran. Kring benämningarna /O /W och /H så står de för other, work samt home.

Jag har samma problem som du med att den visar förnamn först men det kan jag leva med. Nu har jag iaf fått över alla kontakter rätt:)
Micke_vb skrev:Tappar kontakten efter nån timme. och för att kunna ansluta igen får man stänga av och starta telefonen igen. BT'n låser ihop sig totalt i telefonen...
Om det är en HTC med Windows på så måste du avaktivera datatrafik i telefonen.
När den är aktiv sabbar den BT kommunikationen.
Emiljonsson7 skrev:
Kolla så att du har senaste mjukvaran i telefonen.
Senaste mjukvaran i telefonen...

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]