- lör 03 okt 2009, 14:45
Eftersom du för det mesta hackar på Volvo så skriver jag precis som förra gången jag skulle byta bil. Valet stod även nu (om jag inte skulle fortsätta med Volvo) mellan BMW 530-550 och Volvo S80 V8. Bmw är lite snabbare enl. fabriksuppgifterna, men å andra sidan leverar S80 298 hk på drivhjulen enl TV, med AWD och automat, så i verkligheten är inte skillnaden förmodligen särskilt stor om ens någon. Men 300 hk med 4 hjulsdrift är naturligtvis alltid sämre än 300 med bakhjulsdrift.. BMW är mycket bra bilar, det är mitt självklara val den dag jag inte köper en Volvo igen. Men S80 har även den fler fördelar övr 5 serien, bl a är den tystare. Jag tycker dessutom om instrumenteringen (snyggare), stolarna (ännu bättre nu), GPS:en osv.
Men smaken e olika och det är helt ok, men att skriva ner Volvo hela tiden som du gör är fan inte helt seriöst.
Volvos forum måste dessutom vara världsunikt, för inte på nått annat forum jag läst hackar och gnäller bilägarna som Du Arese så enormt mycket på sitt eget märke lr på oss andra som gillar det och köper dess bilar.. Så jäkla ledsamt och trist!
Och, jag arbetar inte på Volvo och åker inte heller leasingbil.
Arese skrev:Krollspell skrev:
Lite tråkigt att alla trådar på forumet näatan alltid till slut hamnar på diskussioner om bränsleförbrukning hit och dit. Är vi så få kvar som gillar bilar, ser det som nått kul, ett intresse? Eller tycker alla att det är så kul med en Drivebilarna lr diesel? Känns snart som att vi ska be om ursäkt för att vi finns..
Tror att det beror på att de flesta som köper Volvo gör det mer på förnuft än känsla, då blir förbrukning viktigt. Bilarna är byggda för att frakta ungar, svärmor och blomma från A till B, inte att köra låga sjuor på ringen. I grunden tycker jag också att Drivekoncept odyl är bra och viktiga initiativ som är helt rätt för Volvo.
Fast så länge som långtradarna får vara 25 meter så föredrar jag +300 hk. Och bakhjulsdrift 8)
Mvh
Arese
Eftersom du för det mesta hackar på Volvo så skriver jag precis som förra gången jag skulle byta bil. Valet stod även nu (om jag inte skulle fortsätta med Volvo) mellan BMW 530-550 och Volvo S80 V8. Bmw är lite snabbare enl. fabriksuppgifterna, men å andra sidan leverar S80 298 hk på drivhjulen enl TV, med AWD och automat, så i verkligheten är inte skillnaden förmodligen särskilt stor om ens någon. Men 300 hk med 4 hjulsdrift är naturligtvis alltid sämre än 300 med bakhjulsdrift.. BMW är mycket bra bilar, det är mitt självklara val den dag jag inte köper en Volvo igen. Men S80 har även den fler fördelar övr 5 serien, bl a är den tystare. Jag tycker dessutom om instrumenteringen (snyggare), stolarna (ännu bättre nu), GPS:en osv.
Men smaken e olika och det är helt ok, men att skriva ner Volvo hela tiden som du gör är fan inte helt seriöst.
Volvos forum måste dessutom vara världsunikt, för inte på nått annat forum jag läst hackar och gnäller bilägarna som Du Arese så enormt mycket på sitt eget märke lr på oss andra som gillar det och köper dess bilar.. Så jäkla ledsamt och trist!
Och, jag arbetar inte på Volvo och åker inte heller leasingbil.
XC90 T8 AWD -24 Ultimate Dark (Polestar)
XC90 T8 AWD -22 Inscription (Polestar)
V90 T6 AWD -20 Inscription (Polestar)
V90 T6 AWD -17 Inscription (Polestar)
XC70 D4 AWD -16 Summum (Bsr 245hk)
S80 T6 AWD -12 Inscription (Polestar 329hk)
S80 V8 AWD -10 Sportpaket
S80 V8 AWD -07 Summum
S80 T6 -05 Summum (Bsr 331hk)
S80 T6 -02
S80 T6 -99
850 GLT -97
850 T5 -95 (Bsr 290hk)
850 GLT -93
XC90 T8 AWD -22 Inscription (Polestar)
V90 T6 AWD -20 Inscription (Polestar)
V90 T6 AWD -17 Inscription (Polestar)
XC70 D4 AWD -16 Summum (Bsr 245hk)
S80 T6 AWD -12 Inscription (Polestar 329hk)
S80 V8 AWD -10 Sportpaket
S80 V8 AWD -07 Summum
S80 T6 -05 Summum (Bsr 331hk)
S80 T6 -02
S80 T6 -99
850 GLT -97
850 T5 -95 (Bsr 290hk)
850 GLT -93