Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

snoddasD5 skrev:Har fått svaret idag det är styrservon som är trasig måste bytas ut dom skulle skicka en ny med flyg från göteborg dom skulle försöka fixa den så fort som möjligt. trodde det tar cirka 2dagar och fixa när nya servon kommer. dom skulle diskutera idag på eftermiddagen hur mycket jag skulle få i ersättning så service och hjälp är dom otroligt bra på. kommer aldrig sluta köpa volvo

flyg ? var bor du?

2 dagar ! måsta vara för att dom har mycke o göra o inte kan ta in bilen fören då...
Är dom fullbokade så har dom ju inte tid att ta din bil, om dom nu inte ska ringan nån annan kund o säga att dom inte kan laga hans bil, för dom tar din istället.

mins inte riktigt hur det var att byta på dessa, men harförmig att det var förvånadsvärt enkelt, typ går att göra på under timmen om man är snabb som attan (men går garanterat att fixa på 2 timmar)

angående ersättning så är det inget du kan kräva, så det är bara att tacka o taimot om du får nått.
Gällivare. jag kräver och jag kommer är sten hård på sånt. fick dom även och ställa på min gamla inbytta bil så sambo har bil till jobbet. då kanske jag får ut bilen i morgon servon skulle komma med kvällsflyget.
snoddasD5 skrev:Gällivare. jag kräver och jag kommer är sten hård på sånt. fick dom även och ställa på min gamla inbytta bil så sambo har bil till jobbet. då kanske jag får ut bilen i morgon servon skulle komma med kvällsflyget.

kräver att dom ställer på en bil så du får nått o åke i ???
Du har ju volvo asistans, ringer du dom så hämtar dom ju din bil med bergare & ger dig en hyrbil gratis ! alt betalas av Volvo.
håller dom på med annat tjafs så får ju återförsäljaren stå för kalaset
Pratade i veckan med en bekant som kört ca 15000mil med sin V70II -08 diesel och inga problem annat än däcksbyte.
Vi har haft vår inne vid två tillfällen för en svårlokaliserad vibration i/under instrumentpanelen och båda gångerna har man lånat ut bil utifrån att man varit osäker på att hinna få den klar på en dag om det skulle bli större demonteringsarbete.
Så här kan det nog skilja mellan handlare/serviceverkstad.
kör itne vad skit som helst... vist är det tråkigt när saker går sönder, men halå, vad är det för översittar fasoner. du har rät till hyrvil helt gratis, bar att akseptera.
CarMan skrev:
snoddasD5 skrev:Har fått svaret idag det är styrservon som är trasig måste bytas ut dom skulle skicka en ny med flyg från göteborg dom skulle försöka fixa den så fort som möjligt. trodde det tar cirka 2dagar och fixa när nya servon kommer. dom skulle diskutera idag på eftermiddagen hur mycket jag skulle få i ersättning så service och hjälp är dom otroligt bra på. kommer aldrig sluta köpa volvo

flyg ? var bor du?

2 dagar ! måsta vara för att dom har mycke o göra o inte kan ta in bilen fören då...
Är dom fullbokade så har dom ju inte tid att ta din bil, om dom nu inte ska ringan nån annan kund o säga att dom inte kan laga hans bil, för dom tar din istället.

mins inte riktigt hur det var att byta på dessa, men harförmig att det var förvånadsvärt enkelt, typ går att göra på under timmen om man är snabb som attan (men går garanterat att fixa på 2 timmar)

angående ersättning så är det inget du kan kräva, så det är bara att tacka o taimot om du får nått.

det sja ju till en fyrhjulsinställning efter bytet, så det rular ju iväg en timme till p en sån.
Dom ringde idag att bilen är klar 16.00 när jag kommer och ska hämta den hade dom glömt och göra hjulinställning ena hjulet stod snett kunde ej ta bilen så nu har vi suttit på möte dom skulle ersätta med runt 10.000:- för dom här missöderna.
Kantigt av verkstan att missa en sån uppenbar sak.
men verkstan bygger inte bilen, så dom rår inte för att volvo som bygger bilen har fått en dålig del från en underlevrantör.
såna saker kan hända & det är därför ma har garanti, volvo har desutom en generös extra tjänst där du får gratis bergning & gratis hyrbil, men det räcker itne för somliga.

har detta kostat dig 10 000:- eller varför ska denna summa betalas?
vad får verkstan för dessa 10 000:- dom betalar dig? dom får en kund som snackar skit om hur dåliga som är, eller hur.
det känns ju inte riktigt som det är väl investerade pengar!!!
CarMan skrev:"volvo har desutom en generös extra tjänst där du får gratis bergning & gratis hyrbil, men det räcker itne för somliga."

Det är vi bilköpare som betalar för det å ingen annan. Det är inbakat i priset på bilen, priset på service:ar och reservdelarna..

Inget är gratis här i världen!
Styrledsverktyg

Ok det var ju en lösning. :-) Min lösnin[…]

Koppling föll i golvet

Detta hände mig april 2023 med min 2017 Volvo[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öpp[…]

Bifogar bild från instruktionsboken.