Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swemax
JHg skrev:All registeringsbesikning måste ske hos Bilprovningen.

Men visst är det fantastiskt att Volvo kan bygga bilar som är typgodkända och kan levereras direkt till kund utan att besiktigas. Men när det gäller att kontrollera att några bultar är dragna med rätt moment så måste det ske hos Bilprovningen, så fantasiskt typiskt Sverige.
Om inte något ändrats nyligen så behöver det inte ske hos BP men av BP

Dvs. de kan skicka ut en gubbe till verkstan som prickar av en räcka bilar istället för att varje bil måste köras till BP

Vet att detta upplägg fanns på Bilia Nacka iofs på den tiden de var Eneqvist
av Reneras
Nu jävlar i min lilla låda tillverkas min bil, helt otroligt.....2,5 vecka stod vi stilla i steg 2, 4 veckor stod vi i steg 1.......om 18 timmar typ får man sitt registreringsnummer, då är pärlan klar......hur länge stod era kärror på volvo innan transport till ÅF?, min polare får sin denna veckan, vi beställde samma dag, han i Uddevalla och jag i Eslöv.....Hans bil stod på Hissingen i 9 dagar innan de levererade den till ÅF.
av nr7
Reneras skrev:Nu jävlar i min lilla låda tillverkas min bil, helt otroligt.....2,5 vecka stod vi stilla i steg 2, 4 veckor stod vi i steg 1.......om 18 timmar typ får man sitt registreringsnummer, då är pärlan klar......hur länge stod era kärror på volvo innan transport till ÅF?, min polare får sin denna veckan, vi beställde samma dag, han i Uddevalla och jag i Eslöv.....Hans bil stod på Hissingen i 9 dagar innan de levererade den till ÅF.
Var preliminär leveransvecka samma under hela tiden?
av Reneras
Ja på båda var det V42, nu får min kollega sin på onsdag, det enda som skiljde min från hans är färgen och att jag valde 17 tums canicula, han körde med 16 tummarna.
av swemax
Min gick i status 4 i Torsdags och till 5 i Lördags
Och idag fick jag "inbjudan" till leverans den 6/10 från min ÅF :lol:
av fizz
Min gick i status 3 i fredags och har inte rört sig ur fläcken sedan dess, trodde det brukade ta mindre än 24h att "bygga" bilen. Eller dem kanske inte kör helger på torslanda fabriken?!?

/t
av fizz
Äntligen!!! Bilen är färdig, reg nr etc finns också med på sidan! Då ska man sitta och vänta på att den transporteras till ÅF...

/t
av Bitez
oj oj oj... Då får du nog vänta bra... själv har jag haft statusen "Transporteras..." i 5-6dagar nu...
av Bitez
Jag tror långtradarna kör snålkörning för att vara så miljövänliga som möjligt... Gör väl högts 35km/h för att spara bränsle.
av Reneras
Min har tillverkats nu i snart 2 dygn, de har väl tappat skiten på bandet....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte