Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alltså jag hade inte gjort det. När min bil levererades var de noga med att poängtera att om jag lackförseglade åkte lackgarantin om det skulle vara nåt. Dock tar ju Ditec över lackgarantin åt dig om du följer deras servicar osv. Jag gör alltså själv eftersom då vet jag vad som ligger på bilen och hur det är gjort.

Jag vaxar med maskin och då kan man ta en bil på 30min lätt.
Tvätta bilen en gång i veckan de första två åren o vaxa själv lite då och då den kommer att hålla sig superfin ändå, efter två år lämna in bilen för en riktig polering o vaxning gärna på vårkanten och du får en ny bil igen att tvätta o vaxa i 2 år till.
Det blir mer ekonomiskt i längden. :wink:
XC90_Executive skrev:FiddeUBC, släng på ett (eller ett par) lager Ultima Paint Guard Plus. Grym glans och grym avrinning! :-)-)
Okey, får testa det. Fick en flaska sonax spraywax på prov o vilket skit det var! :-O)
Har ett vax med lackskyddsfaktor. Kombi kemis Super protect, Ger bra "wet look" och fyller i smårepor också. Håller relativt bra.
Personligen vågar jag inte gå djupare på lacken än svamp och lödder. Jag skulle dock vilja ha bort fläckarna av myggen i fronten men lämnar det till experterna.
Testa att ta bort myggen med högtryck och sedan tvättar man fronten som vanligt men med polertrassel istället för svamp det är mjukt o skonsamt mot lacken, brukar bli bra :-)-)
FiddeUBC skrev:Okey, får testa det. Fick en flaska sonax spraywax på prov o vilket skit det var! :-O)
Har ett vax med lackskyddsfaktor. Kombi kemis Super protect, Ger bra "wet look" och fyller i smårepor också. Håller relativt bra.

Jag lovar att du skulle bli rejält impad av Ultimas produkter.

Slå till på det har paketet så kommer du bli supernöjd! http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 54&t=45187
wow... Det där kittet verkar ju vara rätt bra... Hmm... man kanske ska slå till, nu när nya bilen kommer o allt. Sedan har man ju inte mycket till trevligt väder som väntar en. kanske lika bra att köpa ett komplett kit. Finns det ngr som använt detta kit här på forumet?
Även jag kan rekommendera Paint Prep, Paint Guard och schampot samt våffelduken, det andra har jag inte testat. Inte billiga grejor men grymt dryga och extremt lättarbetade.

/Thomas

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Hej! Är det bara att skruva på tän[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]