Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
då bilarna lämnar "bandet " är datorn spärrad och högsta hastighet är 30-40 km , denna leveransspärr är i första hand ett stöldskydd under tiden från produktion till kundleverans.
denna spärr släpps av ÅF vid leveransgenomgången av bilen. Och det är ju tur det , ni har kanske studerat lastning och lossning av bilar på trailers mm
Användarvisningsbild
av AndersP
leiwi skrev:då bilarna lämnar "bandet " är datorn spärrad och högsta hastighet är 30-40 km , denna leveransspärr är i första hand ett stöldskydd under tiden från produktion till kundleverans.
denna spärr släpps av ÅF vid leveransgenomgången av bilen. Och det är ju tur det , ni har kanske studerat lastning och lossning av bilar på trailers mm
Nä den jag såg var nog en som precis gjorts iordning av ÅF och levererades till lokale Hertz-biluthyrare
Den hade ett handskrivet skattemärke och det klassiska S:et i bakrutan som iallafall Hertz har på sina bilar.
av Schytten
Nu är min bil i steg 4 dvs färdigbyggd, men finns fortfarance inget REG nr.
Kommer det att synas där trots att bilen byggs i GENT?, eller reggas den när den kommer till Sverige?

/ S :roll:
Användarvisningsbild
av poseidon
leiwi skrev:då bilarna lämnar "bandet " är datorn spärrad och högsta hastighet är 30-40 km , denna leveransspärr är i första hand ett stöldskydd under tiden från produktion till kundleverans.
fast 40 knyck upp på en trailer är lite väl fort det oxå.... :lol:
Användarvisningsbild
av Appel
Schytten skrev:Nu är min bil i steg 4 dvs färdigbyggd, men finns fortfarance inget REG nr.
Kommer det att synas där trots att bilen byggs i GENT?, eller reggas den när den kommer till Sverige?

/ S :roll:
Jag vill minnas att regnumret kommer någonstans när bilen anländer till Göteborg som är första svenska anhalt.
av perhall
JHg skrev:Det är med första bokstav och årsmodell försvann för något/några år sedan. Anledningen är att det inte finns tillräckligt med lediga nummer i serie längre.
Själv hämtade jag min V70 MY10 förra veckan och fick ett "A" som första bokstav.
Det försvann för länge sen, 70-talet eller tidigare. Redan då förekom det att nya bilar fick regnummer som redan var använda en gång efter reformen i början av 70-talet (1973?), då länsbokstäverna försvann.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag kollade reg.numret på min nya bil. Visade sig att det tidigare hört till en Amazon -64 i trakterna kring Åmål. :)
av riha
Min startar med ett H och är en -09 som är 1 år gammal nu.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Fick regnummer idag på steg 3, det fanns inte i morse (då också på steg 3). Blev JZ... Dessutom kapade de leveranstiden med två veckor, nu vecka 39! :D Hmm, hinner man få lön innan dess? :???:

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]