Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maze1111
whennebab skrev:
maze1111 skrev:Hej
Jag gjorde olje o filter byte på min s80-07 i volvocity i göteborg,kostade exakt 1075 kr
Med volvo-anställd-rabatt?
Ska serva min 2.5ft snarast (1500 mil) och letar efter billigaste stället att göra det. Fick du stämpel i serviceboken?
Ja,med volvo-anställd rabatt dock ingen stämpel i serviceboken.
av Nithin
Hej "Hexenhammer".

Har du köpt en 2,0 F(is) så ska du in på service efter 1000 mil oavsett tid sedan förra servicen.

Ge oss mer innan stollarna här far iväg i rena spekulationer, tack!
av jhenrikj
jhenrikj skrev:
Reneras skrev:Volvo skulle ha 3200:- för en oljeservice till vår V50 T5, oljan är inte billig till dessa turbokärror....
Har inte min faktura här, kan vara så att de bara specificerade priset för delarna, eftersom jag har trygghetsavtal så brydde jag mig ju inte direkt.
Då har jag kollat fakturan....1000:50 plus moms för alltihop. Och stämpel i serviceboken. Av dessa är 350kr arbetskostnad. 495 pix för oljan, 120 för filter, sen lite packningar och miljöavgifter...
av Rille17
Jag kollade just upp service kost för min S80 D5 -07 (6000 mil).
Volvo ville ha 6200:-
Mekonomen 4600:- :evil:
av lobbysleeper
Lämnade in D5'an på årsservice, skulle ändå få ett garantiärende uppkollat, så jag lämnade in den till Bilia hos en mek jag kände sen tidigare. Trodde en årsservice skulle ligga på max 2000kr ...

ungefärliga kostnader:
"Anpassad basservice" eller vad det kallades 1700kr
6L Castrol olja 1150kr
+lite småprylar

Tot 3200kr

Bilia Haga Norra :roll:
av perhall
Det har i alla fall blivit billigare. På förra V70:n (T5) kostade första servicen - och då var det 2000-intervall - 4 000 på BIlia. Tror inte att de gjorde mer då.

Tveksamt med Mekonomen om prisskillnaden är så liten. Chansen är ju stor att Volvo uppdaterar mjukvara etc. vilket gör bilen bättre + byter något i smyg på garantin. Nästan varje gång bilen är inne på service får man någon benefit på märkesverkstaden./PH
av Steff 99
perhall skrev:Det har i alla fall blivit billigare. På förra V70:n (T5) kostade första servicen - och då var det 2000-intervall - 4 000 på BIlia. Tror inte att de gjorde mer då.

Tveksamt med Mekonomen om prisskillnaden är så liten. Chansen är ju stor att Volvo uppdaterar mjukvara etc. vilket gör bilen bättre + byter något i smyg på garantin. Nästan varje gång bilen är inne på service får man någon benefit på märkesverkstaden./PH
Varför skulle inte exv. "Mechanum" som är akutoriseradverkstad, uppdatera mjukvara lika väl som Bilia, båda är ju fristående från Volvocars
Mechanum är vad jag hört billigare på service än exv. Bilia
Mekonomen däremot, är de akutoriserade eller bara en verkstad i mängden?
av perhall
Steff 99 skrev:
perhall skrev:Det har i alla fall blivit billigare. På förra V70:n (T5) kostade första servicen - och då var det 2000-intervall - 4 000 på BIlia. Tror inte att de gjorde mer då.

Varför skulle inte exv. "Mechanum" som är akutoriseradverkstad, uppdatera mjukvara lika väl som Bilia, båda är ju fristående från Volvocars
Mechanum är vad jag hört billigare på service än exv. Bilia
Mekonomen däremot, är de akutoriserade eller bara en verkstad i mängden?
Mechanum känner jag inte till, är de auktoriserade är de säkert lika bra som Bilia (eller bättre!)!
Men nu kom prisuppgiften från Mekonomen, de är inte auktoriserade och jag kan inte tänka mig att Volvo låter bilägare få programvara uppdaterad gratis + garantireparationer utförda utan att man behöver säga till hos Mekonomen!/PH
Användarvisningsbild
av StringerBell
perhall skrev:Mechanum känner jag inte till, är de auktoriserade är de säkert lika bra som Bilia (eller bättre!)!
Men nu kom prisuppgiften från Mekonomen, de är inte auktoriserade och jag kan inte tänka mig att Volvo låter bilägare få programvara uppdaterad gratis + garantireparationer utförda utan att man behöver säga till hos Mekonomen!/PH
Men Mekonomen-reklamen som gör på täta varv i TV-rutan skryter ju med att de kör med originaldelar och att nybilsgarantin gäller osv. Eller har jag hört fel?
Lagning av mindre lackskador

Nu beror mitt uttalande en del på hur stora/[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]

Vi som beställt nya XC60

Har oxå beställt en XC60, hur lån[…]