Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Huaaaaaa...

Bara taken.. hmm.... Jag har då varit lite bortskämd med att ha bara åkt bilar av nyare modell. Inga riktigt värstingar men rätt så fina, och nu åker jag omkring i en rishög, fyyyyyyyyyyyyyyy säger jag bara. Hoppas verkligen på en surprize med tidigare leverans :))))
av Reneras
Två veckor på dagen sedan jag beställde min V70 2,4D, enligt bilhandlaren skull jag få ett leverans besked idag ( 2 veckor ) sa han, är som ett litet barn på julafton, väntar spänt på posten. Är så jävla trött på min Ford Modeo 2,2 TDCI som jag har rattat i 3 år snart.........Snälla Volvo leverera den NU, kan ge mig fan på att den kommer att bli försenad nu när Svininfluensan står för dörren.........dagen innan leverans lämnar man själv in handduken.....
av Reneras
Preliminär leveranstid är 6 veckor till...hur skall man orka...har en kille på insidan det hjälper kanske..... :lol: , annars får man vänta .....jag som är så dålig på det
Användarvisningsbild
av petkas
äntligen byggs min bil(steg 3),den stog 3 veckor som orderlagd,sen 10 dagar som definitivt planerad,fick också bekräftad att jag får den vecka 40 :D
pris på volvocars 461 095,mitt pris 380 400 och 35 liter diesel(efter en tuff förhandling,han tyckte att jag hade fått tillräckligt med rabatt ändå) :wink:

V70
Utförande Summum (13)
Motor 2.4d diesel 175hk
Växellåda 6-stegad automatlåda
Färg Oyster grå metallic 472
Canicula R17 Silver Bright/vinterdäck R16 från kinetic
Herrgårdsvagnspaket 2
Teknikpaket High Performance
Driver Supportpaket
Klädsel/Inredning Mörkgrå läder prestige ventilerat e201
Elmanövrerad Passagerarstol (end.med el.förstol)
Textilmattor o gummimattor 4 st. för kupen
Vändbar/vikbar matta till lastutrymmet.
Stålgaller
Nivåreglering aut.
Elmanövrerad baklucka
RTI-Navigationssystem(best.även 000522-DVD-skiva)
Reservhjul Tempaspare
Progressiv hastighetsberoende servo
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas o WRG
Parkeringsvärmare m.tidur/Tidursfunkt.för diesel
Solglasögonhållare vif förarplats.
stänkskydd fram o bak.
Vinge/spoiler
Eluttag 12 volt i lastutrymmet
Borttag av hastighetsspärr
Ljudanläggning High Performance,utan hörl.uttag
DVD-skiva för RTI
Keyless-Drive-Nyckellöst system m.Personal Com.
Adaptiv konst.farth.kollvarn.o autobroms 000599+
Eluppvärmda spolarmunstycken
BLIS-Kamera för döda vinkeln
Aktiva Xenonljus följer rattens rörelser
Nyckelavstängning av passagerarkrockkudde
Parkeringshjälp fram och bak
Blåtandssynkronisering m handsfree för ficktel.
Driver Alert system
Privatlåsning sv utrymmet under lastrumsgolvet
Aktivitet 2,D4
Användarvisningsbild
av contour
petkas skrev:nu står det att "Din Volvo V70 är färdigbyggd",17 timmar efter det att den började byggas,imponerande :-O)
Nice. Leveransdagen börjar krypa allt närmare med andra ord.

Hämtade själv ut min efterlängtade V70 2.4D -10 Momentum Oyster med Canicula igår och är grymt nöjd med hur bilen blev. Caniculafälgarna passar riktigt bra med Oyster faktiskt. Tror du kommer bli riktigt nöjd.

/Martin
av Reneras
petkas skrev:nu står det att "Din Volvo V70 är färdigbyggd",17 timmar efter det att den började byggas,imponerande :-O)
Det borde innebära att du får den en till två veckor tidigare....min gick över till definitivt planerad idag, stod oxå 3 veckor i steg 1, hoppas att min oxå kommer tidigare än vecka 42.
av Reneras
contour skrev:
Nice. Leveransdagen börjar krypa allt närmare med andra ord.

Hämtade själv ut min efterlängtade V70 2.4D -10 Momentum Oyster med Canicula igår och är grymt nöjd med hur bilen blev. Caniculafälgarna passar riktigt bra med Oyster faktiskt. Tror du kommer bli riktigt nöjd.

/Martin
Härligt att höra min är exakt likadan, kan du inte fixa lite bilder på den?
Användarvisningsbild
av contour
Reneras skrev:Härligt att höra min är exakt likadan, kan du inte fixa lite bilder på den?
Det kan vi nog ordna. Får se om jag kanske hinner knäppa ett par bilder i helgen. Jag återkommer.

/Martin

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]