Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Thho
AndersP skrev:Det är i såna här lägen Forum som detta kan visa makt
Jag rekommenderar UplandsMotor Akalla
Bojkotta BILIA ? Jepp :twisted:
Ska maila en länk till tråden till Bilia Vinsta. Jag röstar med fötterna och skiter i dem. Orkar inte lägga energi på sådant här. En åtgärd hade ju varit meningsfull om den vidtagits direkt eller senast dagen efter. Att dröja så länge med besked och inte direkt föreslå tid för åtgärd visar bara att dom inte bryr sig och då bör dom inte få några kunder heller.

Ska testa Uplands Motor i Akalla nästa gång. Köper för övrigt aldrig mer en bil av Bilia efter detta. Det bör ingen annan göra heller. Då kanske dom inser att dom måste skärpa sig.
Användarvisningsbild
av AndersP
Thho skrev:
Ska maila en länk till tråden till Bilia Vinsta. Jag röstar med fötterna och skiter i dem. Orkar inte lägga energi på sådant här. En åtgärd hade ju varit meningsfull om den vidtagits direkt eller senast dagen efter. Att dröja så länge med besked och inte direkt föreslå tid för åtgärd visar bara att dom inte bryr sig och då bör dom inte få några kunder heller.

Ska testa Uplands Motor i Akalla nästa gång. Köper för övrigt aldrig mer en bil av Bilia efter detta. Det bör ingen annan göra heller. Då kanske dom inser att dom måste skärpa sig.
Som Darth Vadar skulle säga "know the power of the dark side"
det kan bli "BILIA don't know the power of the JagRullarForum" :-O)..........än :-DD
Användarvisningsbild
av Thho
AndersP skrev:
Thho skrev:

Som Darth Vadar skulle säga "know the power of the dark side"
det kan bli "BILIA don't know the power of the JagRullarForum" :-O)..........än :-DD
Ja var och en får väl bilda sig en egen uppfattning om Bilia men eftersom antalet "historier" börjar bli stort kanske riskvilligheten minskar. Man vågar helt enkelt inte chansa om en verkstad inte lever upp till förväntningarna.

Jag rullar... har många besökare så ryktet lär sprida sig. Mina kunder är väl medvetna om mitt bilintresse (även om just Volvon kanske inte innefattas i detta, den är bara en transportör) och vi pratar gärna bilar och jag lär nämna min upplevelse av Bilia Vinsta när frågan kommer upp. Stor risk att Bilia även dyker upp när jag föreläser om kundvård och relationsmarknadsföring. Tyvärr då som ett exempel på hur man INTE ska behandla kunder.

Ponera att ratten verkligen var skitig vid mottagandet. Tänk vilken skillnad då om verkstaden ägnat 2 minuter åt att torka av ratten, lagt en läderrengöringsvåtservett i handsfacket och meddelat att: "...vi noterade vid mottagandet av bilen att ratten var väldigt smutsig så vi har rengjort den åt dig. Glöm inte att göra det regelbundet. Vi har lagt en läderrengöringsvåtservett i handsfacket. Du kan köpa en hel förpackning i vår tillbehörsbutik om du önskar".

Gissar att min (och er) bild av Bilia Vinsta skulle ha varit lite mera positiv.
Användarvisningsbild
av Thho
Rättelse: Kollade sms:et och Bilia skriver att ratten och växelspaken var skitiga vid mottagandet men att dom ska fixa det andra (=instegslist, dörr och matta som också var svarta av samma klet som på ratten. Verkstadssmuts enligt min bedömning). Dock ej repan och smutsfläcken på dörrens utsidsa. Han skulle ha återkommit i måndags men jag kan inte se att han hört av sig.

Det förändrar inte frågan i sak och ratten och växelspakskonoppen var inte mer smutsig än normalt användande ger då jag lämnade bilen. Vid uthämtningen var både ratten och växelspaksknoppen helt svarta av smutsklet. Yack!

Edit: Som jag skrev tidigare kan det ju vara bärgaren som smutsat ner (det var mycket ryck och slit i växelspaken som fastnat i P-läge och vridande på ratten för att få ut bilen på gatan) men eftersom Bilia Vinsta tagit betalt för såväl bärgning som service bör dom ta ansvar i vilket fall. Sedan är det Bilias sak att agera mot bärgaren.
Senast redigerad av 1 Thho, redigerad totalt 0 gånger.
av jasu50
Thho skrev:Var, i Stockholmstrakten, ska man lämna in sin Volvobil?
Jag har nyttjat Bilia Alvik mellan 1999 och 2007 och aldrig haft några problem, bra bemötande och trevlig personal.
Har haft en del garanti fall under åren och de har på eget initiativ gjort saker som inte jag upptäckt.
På grund av att jag bytt jobb och inte längre är i krokarna så har jag börjat använda Bilia Haninge och fått bra kontakt med en personlig servicetekniker som än så länge verkar bra.
Användarvisningsbild
av Thho
jasu50 skrev:
Thho skrev:Var, i Stockholmstrakten, ska man lämna in sin Volvobil?
Jag har nyttjat Bilia Alvik mellan 1999 och 2007 och aldrig haft några problem, bra bemötande och trevlig personal.
Har haft en del garanti fall under åren och de har på eget initiativ gjort saker som inte jag upptäckt.
På grund av att jag bytt jobb och inte längre är i krokarna så har jag börjat använda Bilia Haninge och fått bra kontakt med en personlig servicetekniker som än så länge verkar bra.
Tanken var att lämna bilen på Bilia Alvik (bor på Ekerö så Alvik ligger närmast!) men dom hade tyvärr semesterstängt vid det tillfället.

Nu har jag i alla fall två alternativ; Akalla eller Alvik.
Användarvisningsbild
av Thho
~Kalle~ skrev:Varför inte kontakta Volvo direkt?

Skickar Bilia sms för att de inte vågar ringa? :evil:
Det tror jag iofs inte. SMS är väl bra iofs, det är faktiskt möjligt att missa ett samtal och är sedan numret likt något nummer som man känner till kanske man missar att någon ringt.

Det borde dock ligga i Bilias intresse att ringa tills man får tag i mig med tanke på att dom VET att jag är missnöjd och för varje dag som går ökar antalet personer som får höra hur missnöjd jag är.
av LOTEZ
Min bil är inne idag för dragkroksmontering ÄNTLIGEN!
Vart restat över 1mån... får se om bilen är hel o ren när jag får tillbaka den!

Återkommer!

//LOTEZ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]