Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perpro
hej, tack för feedback, intressant. Vinterhjulen verkar ju vara en sak som man kan pruta hur mycket som helst...

Jag kollar runt lite vad jag kan göra. Som vanligt är jag väl för dålig att dölja min iver när jag pratar med säljare. :-(

Det finns ytterligare en aspekt för mig, att jag helst vill byta in bilen för att slippa sälja bilen privat (tjänna, vill du byta...har jättefin rolex...) och där kan det skilja en del mellan olika handlare.

Jag återkommer med resultat. Innan 1/9 enligt tips då ;-)
av 5cylindrar
Jag har fått ett pris på 329.000 för denna bil:

V70 2.4D manuell
metallic
momentum
R-design
High performance
Nyckelavstängning passagerarkrockkudde
Blåtand
Tidur
Avtagbart drag

Priset på volvocars är 380.590 SEK.

Hur tycker Ni detta pris låter (avser privatköp utan inbyte)? Jag har fått identiskt pris (329.000) från 3 olika återförsäljare. Hur mycket kan man egentligen pruta på en kampanjbil som denna?
av 5cylindrar
Hej igen,
Måste gratulera till riktigt bra priser. Räknade ut att rabatten jämfört med volvocars för JHg är 17,5%. Om Ni har några bra pruttips att dela med Er av så vore det jättekul. Jag är som sagt igång med att byta bil till en V70 2.4D manuell. En fråga kvarstår: När en säljare säger att 289.600 för en 2.4D business manuell inkl metallic verkligen är nettoprissatt. Hur mycket marginal har han då?
Användarvisningsbild
av petkas
Personligen tror jag att han/hon ligger precis på gränsen vad det gäller vinst/förlust :?:
Användarvisningsbild
av AndersP
5cylindrar skrev:Hej igen,
Måste gratulera till riktigt bra priser. Räknade ut att rabatten jämfört med volvocars för JHg är 17,5%. Om Ni har några bra pruttips att dela med Er av så vore det jättekul. Jag är som sagt igång med att byta bil till en V70 2.4D manuell. En fråga kvarstår: När en säljare säger att 289.600 för en 2.4D business manuell inkl metallic verkligen är nettoprissatt. Hur mycket marginal har han då?
Till mig sa säljaren att de går back om de går under det priset...... :???:
En annan gick ned 5 papp, inom samma företag men i en annan stad. Men han tyckte jag var jobbig som spelade ut olika säljare mot varann. Så då slapp han göra affär med mig.
Så vem vet vad de brytpunkten går
Användarvisningsbild
av AndersP
Man gör en bra bilaffär om man köper en Volvo det sa P Gyllenhammar i en intervju med Jonas Hallberg i Måndagbörsen för "100 år sen".
:P
av Bitez
Ja... Bilhandlare... Vad säger man :)))

Efter många bilbyten hos handlare så kan jag nog (jag tror det i.af) skryta med mitt netto pris.

V70 II 2.4D Automat Summum
Teknik Paket 1
Herrgårdsvagns paket II
Barn paket (??) (bältes kuddar osv.)
Nyckel avstängning airbag pass.
Tidur (för värme)

322:- :) Inte illa som privat person.

pris på Volvo cars 392:-
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]