Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HAHA

Men angående att låsa bilen om någon sitter i: efter några sekunder (30?) aktiveras ju BLL, blockerat låsläge. Efter det går det väl inte att öppna bilen inifrån? Som i fallet med Saaben ovan..?
Funderar pga poseidons kommentar på sida 1.
av riha
jhenrikj skrev:
GATUPLAN skrev: ...

Tycker fortfarande att man inte borde kunna låsa upp dörrar inifrån om man har låst dem utifrån. Men det kanske finns nån anledning.
Men, det är ju bara att slå in rutan, plocka PC:n och ta ur den ur bilen, då är den plötsligt utanför, nyaktiverad och kan användas igen.

För er som är rädda att tappa eller glömma en i bilen, sätt skiten på en nyckelknippa eller kedja i byxorna :-)
Användarvisningsbild
av Lilja
Har en annan fråga angående PCC.
Jo det är så att där jag klipper mig, fungerar inte fjärrlås till i princip någon bil. Är någonting som stör ut signalen där så jag har alltid fått låsa med nyckel. Men bilar med PCC har väl ingen nyckel? Så hur låser man/låser upp då?
Lilja skrev:Har en annan fråga angående PCC.
Jo det är så att där jag klipper mig, fungerar inte fjärrlås till i princip någon bil. Är någonting som stör ut signalen där så jag har alltid fått låsa med nyckel. Men bilar med PCC har väl ingen nyckel? Så hur låser man/låser upp då?
Man kan ta bort knappen som man låser med på handtaget, så sitter det vanliga låset under. Så det är inga problem.

Prova att sätta nyckeln mot huvudet nästa gång du är där, så kanske det går att låsa med fjärren.
av Jok3r
XC90_Executive skrev: Prova att sätta nyckeln mot huvudet nästa gång du är där, så kanske det går att låsa med fjärren.

Det sjuka är att det funkar verkligen... :shock:
Användarvisningsbild
av Lilja
Jok3r skrev:
XC90_Executive skrev: Prova att sätta nyckeln mot huvudet nästa gång du är där, så kanske det går att låsa med fjärren.

Det sjuka är att det funkar verkligen... :shock:
Isåfall har jag nog tomrum i huvet för jag har provat det där med avståndet på min bil och jag får inte en decimeter högre avstånd om ja sätter fjärren mot huvet ?:-/

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]