Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
XC90_Executive skrev:Vad jag vet så finns det ingen VolvoÅF som har webshop. Prova att skicka ett mail till din närmaste Volvobutik och säg vad du vill ha.
Vet du vem som har dessa NU? Så ringer jag redan imorgon och kollar om de kan skicka skivorna till mig…
Min beställning ligger hos Bilia Malmö, men eftersom Volvo får ny leverans den 29-e, då får Malmö den 30-e. MEN en försening kan lätt inträffa och då har jag troligen redan åkt på semester…
Tack!
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
XC90_Executive skrev:Vad jag vet så finns det ingen VolvoÅF som har webshop. Prova att skicka ett mail till din närmaste Volvobutik och säg vad du vill ha.
Tack!
Men jag har redan gjort en beställning hos Bila Malmö. Det var där jag fick svar att skivorna kommer den 30-e, plus att en försening är möjlig…
Men skit samma nu, jag får vänta och hoppas på det bästa…

Jag vill fråga dig en annan sak också. Vi har tidigare pratat i en annan tråd om hur man kan planera en resa. Du skrev att man inte kunde t.ex. spara en resa med flera delmål, inriktningar eller andra ändringar…
HAR DU MÄRKT OM DET ÄR NÅGOT NYTT ang. reseplanering efter att du installerat den nya mjukvaran?
Följer något nytt instruktionsblad med? Eftersom jag inte kommer att ha tid på mig att utforska funktionerna på egen hand…
mvh
Användarvisningsbild
av sura56
lunkan01 skrev:Kan bara hålla med. Känns även som att den laddar snabbare.
Fartkamera ikoner som bara visar var det finns skåp, inte att dom varnar.
Gå in i menyn så kan du slå på ett varningsljud också
Användarvisningsbild
av Krollspell
Appel skrev:Nu har jag installerat uppgraderingen, ärligt talat så känns det mest som ett nytt flashigare skal. Att sedan kartorna är uppgraderade är väl det jag tycker är viktigt.

En smart sak var att man kan få "autoinloggning" så man slipper trycka något för att den skall gå igång!
Jag är väl mer korkad än vanligt (värmen?) men jag hittar varken autoinloggning eller varningsljud till kamerorna? Vart, dvs under vilken meny hittar du det?
Krollspell skrev:
Appel skrev:Nu har jag installerat uppgraderingen, ärligt talat så känns det mest som ett nytt flashigare skal. Att sedan kartorna är uppgraderade är väl det jag tycker är viktigt.

En smart sak var att man kan få "autoinloggning" så man slipper trycka något för att den skall gå igång!
Jag är väl mer korkad än vanligt (värmen?) men jag hittar varken autoinloggning eller varningsljud till kamerorna? Vart, dvs under vilken meny hittar du det?
Under inställningar och typ vägledningsalternativ (kan vara kartalternativ) så står det varnings-någonting. Sen under system i inställningar finns det något som heter typ tidsbegränsad disclaimer. Klicka till höger en gång där och välj ett alternativ så har du "autoinloggning" sen! Den med avancerad eller enkel meny försvinner av sig själv efter några sekunder när man startar :-)-)
Användarvisningsbild
av Krollspell
XC90_Executive skrev:
Krollspell skrev:

Under inställningar och typ vägledningsalternativ (kan vara kartalternativ) så står det varnings-någonting. Sen under system i inställningar finns det något som heter typ tidsbegränsad disclaimer. Klicka till höger en gång där och välj ett alternativ så har du "autoinloggning" sen! Den med avancerad eller enkel meny försvinner av sig själv efter några sekunder när man startar :-)-)
Kanon, tack! Men när jag väljer ja till varningsljud, ja till begränsad disclaimer och även när jag vill att rtin ska starta upp på skalan 250 nästa gång så sparar han inte det utan återgår till fabriksinställningarna varje gång. Nån mer som har samma problem?
Användarvisningsbild
av sura56
Krollspell skrev:
XC90_Executive skrev:

Kanon, tack! Men när jag väljer ja till varningsljud, ja till begränsad disclaimer och även när jag vill att rtin ska starta upp på skalan 250 nästa gång så sparar han inte det utan återgår till fabriksinställningarna varje gång. Nån mer som har samma problem?

Efter varje val du gör så tryck på "enter", så du inte bara backar tillbaka.
Användarvisningsbild
av Krollspell
En smart sak var att man kan få "autoinloggning" så man slipper trycka något för att den skall gå igång![/quote]

Kanon, tack! Men när jag väljer ja till varningsljud, ja till begränsad disclaimer och även när jag vill att rtin ska starta upp på skalan 250 nästa gång så sparar han inte det utan återgår till fabriksinställningarna varje gång. Nån mer som har samma problem?[/quote][/quote]

Efter varje val du gör så tryck på "enter", så du inte bara backar tillbaka.[/quote]

Jag hade gjort det men det ville inte funka. Jag tog en återställning tlll fabriksinställningarna, sen funkade det. Tack iaf.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!