Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
BSR har trim till DRIVe - gör den kanske jämnsnabb med en 2,0D med bibehålllen förbrukning (lägre tror jag inte att den blir...) PH
Användarvisningsbild
av V9097
Läste snabbtested på http://www.automotorsport.se

Bilen på bilderna har:

-2010 års grill, med det stora järnmärket
-den är minst momentumutrustad då nedre delen av dörrar och stötfångare är lackade
-den har svarta lister runt sidofönstren

Men från 2010 har ju alla V70 från momentum och uppåt de blanka listerna runt fönstren :???:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
V9097 skrev:Men från 2010 har ju alla V70 från momentum och uppåt de blanka listerna runt fönstren :???:
Volvos bilar kan se ut hur som helst. Jag har kört och sett några riktigt konstiga kombinationer.....
av mabraham
V9097 skrev:Men från 2010 har ju alla V70 från momentum och uppåt de blanka listerna runt fönstren :???:
Är inte Momentum blank och Summum kromade?
Användarvisningsbild
av Norrmannen
Etter å ha lest testen av V70 DRIVe på Autocar ( http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... SE/241199/ ) er jeg overbevist at jeg gjorde rett valg.

"As you might expect, this is not a fast car, nor even a brisk one, but it does not feel slow.

Pack it floor to ceiling for a holiday and you’ll probably have to work at it, but no more than you would have done for an average petrol-powered estate of a decade or so ago."
:-O)

Motoren sammenlignes med en gjennomsnitts ti år gammel bensinmotor...
av Lövet
Hela norge åker ju runt med 1,6 liters bensinmotorer i sina bilar och de kommer ju onekligen fram ändå? V70 DRIVe lär ju inte vara sämre än dem på något sätt.
Användarvisningsbild
av Norrmannen
andreas_lofgren skrev:Hela norge åker ju runt med 1,6 liters bensinmotorer i sina bilar och de kommer ju onekligen fram ändå? V70 DRIVe lär ju inte vara sämre än dem på något sätt.
He, he... Du er ikke langt unna sannheten siden Norske avgifter kveler bilparken vår.
Jeg vet ikke hva V70 DRIVe koster i Sverige men her starter den som Basic på 349800,-

En ting til jeg så i testen: "These gains have come at a cost, though; the ride quality has turned distinctly firm and clattery over bumps, there's occasionally excessive road noise and there's a bit of over-run growl from the motor."
Det er nesten alle mine argumenter for å selge Mazda5'en vi har i dag.
av XCThord
Jag läste ett test i senaste Vi Bilägare där DRIVe-modellen fick mycket bra omdöme. Även Vi Bilägare verkade tycka att 1,6D gör sig mycket bättre än 2,0F i bilen.
Användarvisningsbild
av Norrmannen
Nå har jeg kjørt min 2.0 en stund og tenkte jeg skulle prøve 1.6 'n for å se om jeg hadde gjort rett valg.
Dro til en forhandler og gjorde så i går og er SVÆRT glad for valget jeg gjorde i sommer.
Prøvde en DrivE Summum. Identisk utstyrt som min 2.0 men en helt annen bil å kjøre!

Er man i tvil om man skal velge en av de to minste motorene er mitt råd å ikke velge den aller minste.
av berrob
Du kan glömma omkörningar med den bilen. Tror inte heller den kommer gå så snålt om du gasar på lite, då lär den säkert dra mer än större dieslar.

Men i Norge får ni ju inte köra så fort så där kanske den går snålt.

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]