Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niclas
whennebab skrev:Fick hem ett personligt brev idag från Polestar.
"Hej. Jag fick höra att du efterfrågat lite emblem till din bil. Här är två att sätta bakom framhjulen, en till bakluckan och två till nycklarna. Mvh Polestar"
I brevet låg 3 stora och 2 små Polestarmärken. Jävligt nice av polestar, vilken service!!! Utan att jag änns behövde ringa till verkstan och fråga efter emblemet.
Det låter bra med en snabb service :D
av XCThord
whennebab skrev:Fick hem ett personligt brev idag från Polestar.
"Hej. Jag fick höra att du efterfrågat lite emblem till din bil. Här är två att sätta bakom framhjulen, en till bakluckan och två till nycklarna. Mvh Polestar"
I brevet låg 3 stora och 2 små Polestarmärken. Jävligt nice av polestar, vilken service!!! Utan att jag änns behövde ringa till verkstan och fråga efter emblemet.
Polestar vet uppenbarligen hur man ska ta hand om sina kunder! :D

Du kan inte posta en liten bild på hur nyckeln ser ut med Polestaremblemet? Blev nyfiken :)
av Arese
belker skrev:Förutom att den känns rejält piggare (2.5 FT) tycker jag också att den är lättare att växla mjukt och snyggt (manuell). Tycker den varit lite ryckig och petig på den punkten innan. Det ökande vridet gör väl sitt till.
Det känns även som att den låter trevligare när man drar på, men det kan vara placebo.
Att den varvar högre utan att "ta slut" tycker jag är mycket bra. Den vanliga 2.5 är ju lite dieseltrist på den punkten.

Kort sagt: Jag är supernöjd!
Hej

Låter mycket bra att motorn fått mer spets ! Just punchen på toppen gör mycket för hur pigg en bil känns då motorer som inte har en progressiv kraftutveckling upplevs som "platta" och trista till karaktären. 2,5FT känns strypt i orginal så det låter bra att den andas friare :D För mig är det viktigare att man fått avsevärt mer kräm på toppen än den ökade effekten på låga- och mellanvarv.

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
whennebab bilder vill vi se på grejerna..
Måste erkänna att jag är lite avis på er som har möjlighet att få polestar uppgradering, hoppas man själv får det framöver.
av whennebab
Arese skrev:
belker skrev:Förutom att den känns rejält piggare (2.5 FT) tycker jag också att den är lättare att växla mjukt och snyggt (manuell). Tycker den varit lite ryckig och petig på den punkten innan. Det ökande vridet gör väl sitt till.
Det känns även som att den låter trevligare när man drar på, men det kan vara placebo.
Att den varvar högre utan att "ta slut" tycker jag är mycket bra. Den vanliga 2.5 är ju lite dieseltrist på den punkten.

Kort sagt: Jag är supernöjd!
Hej

Låter mycket bra att motorn fått mer spets ! Just punchen på toppen gör mycket för hur pigg en bil känns då motorer som inte har en progressiv kraftutveckling upplevs som "platta" och trista till karaktären. 2,5FT känns strypt i orginal så det låter bra att den andas friare :D För mig är det viktigare att man fått avsevärt mer kräm på toppen än den ökade effekten på låga- och mellanvarv.

Mvh
Arese

Håller med fullständigt. Innan trimmet kändes bilen stryp, precis som du säger, och att vridet försvann runt 4000 rpm. Tråkigt vid omkörningar då man vill varva lite och annars när man vill köra lite sportigare. Nu efter trimmet så drar det på rejält upp till iallafall 6000 rpm, har inte velat varva mer.
av jasu50
pumpnasare skrev: Tack
Hoppas bara att gubbarna på SBP fått info om vad det handlar om
En kollega som gjort det och typat om den hade inga problem och SBP har koll.
Dock en kommentar från den något buttra besiktningsmannen var "-Onödigt" :lol:
av Nimbus19
Besiktningsmannen led väl av den mycket spridda svenska sjukdomen "avundsjukan" :D

Jag kommer att lägga en order så fort tillfälle ges, men jag skall pruta hårt innan jag gör uppgraderingen, man måste ju se hur mycket man kan pruta.

Någon som har lyckats?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]