Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Blir rätt avis när jag läser era inlägg. Under alla mina garantirep har jag aldrig sett röken av några lånebilar eller dyligt. Har alltid fått ta bussen, fixa kollega eller sambo som hämtar.
av Mr T
kez_style skrev:
Haha, lustiga är att jag har endast tutat en gång med min S80 det var dagen efter leverans..tyckte det lät "starkt".
Jag tänkte precis likadant, att det skulle vara de vanliga signalhornen även till larmet, bl a därför jag inte reagerade. Sen, iom det var sirenen i sig själv som tjöt, så blinkade inte blinkers och det stod inte i displayen att larmet hade löst ut så därför fattade jag inte direkt att det var min bil som larmade. Well well...

Nu är det iaf fixat.
bengte skrev:Jag trodde larmet hade ett eget separat batteri.
Jag tror att det är väldigt få biltillverkarlarm som har eget batteri. Det kan nog finnas till separata larm om man vill.
VolvoB20 skrev:Blir rätt avis när jag läser era inlägg. Under alla mina garantirep har jag aldrig sett röken av några lånebilar eller dyligt. Har alltid fått ta bussen, fixa kollega eller sambo som hämtar.
Det är iofs en bra kund-service. Men på det stora hela så är det ju ganska små pengar. Bilias hyrbilar kostar i samband med service 320 kr, och hittils har jag inte behövt tanka. Och de pengarna märks ju inte i det stora hela.

//Mr T

Hej Erik 🙂.. Jag tycker de blir väldigt […]

Även motorstyrningen hos en diesel måst[…]

Vad bra att du hittade bekymret!

Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]