Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Hexenhammer skrev:
Jensen skrev:Jag ställer mig lite frågande till ditt förväntade inbytespris, 160000kr för
en beg 09 låter lite väl högt.
Ett prisexempel: en ny 2009 med Kineticpaket kan du idag få
för 174000kr har du en inbytesbil så får man
även 10000kr i inbytesstöd, så 160 låter svårt.
Vi säljer på Bilia just nu 2009 som gått ca 1500-2000mil för 169000kr
den kan man som kund få köpa loss för ca 160000kr.
Bra att veta om du ev tänker köpa en ny V70II är att du får
ett inbytesstöd idag på 20000kr.
Jaså? Inbytespriset är lägre än så. Jag säljer min privat och har fått väldigt många intressanta bud på kärran. Eventuellt så ryker den i eftermiddag, som det ser ut nu. Bilen är ju inte helt "standard Kinetic" heller, utan har lite andra saker också....
Måste fråga angående utrustningen, såg på garaget.org att du har en Kinetic med Xenonljus och träinlägg. Varför beställde du isåfall inte en Momentum istället? Skillnaden blir ju marginell (kanske till och med billigare?)..
Användarvisningsbild
av kave
Linqid skrev: Måste fråga angående utrustningen, såg på garaget.org att du har en Kinetic med Xenonljus och träinlägg. Varför beställde du isåfall inte en Momentum istället? Skillnaden blir ju marginell (kanske till och med billigare?)..
Träinlägg sänker väl snarare än höjer andrahandsvärdet.
av Amli
kave skrev:
Linqid skrev: Måste fråga angående utrustningen, såg på garaget.org att du har en Kinetic med Xenonljus och träinlägg. Varför beställde du isåfall inte en Momentum istället? Skillnaden blir ju marginell (kanske till och med billigare?)..
:lol:
av Linqid
kave skrev:
Haha, jo det beror väl på vem som är spekulant. Personligen tycker jag Nordic Oak eller vad den heter är ganska snygg men jag hade knappast betalat mer för den jämfört med en med alu-inlägg.

Jag syftade dock på nybilspriset i detta fallet.

En V50 1.8F med Kinetic + Xenon + Nordic Light Oak landar på 246 300 kr enligt bilkonfiguratorn. En 1.8F med Momentum + trä landar på 244 300 kr. Jag vet ju vad jag hade valt.. :wink:

Som sagt, bara nyfiken på hur Hexenhammer tänkte.
av Lövet
Linqid skrev: Som sagt, bara nyfiken på hur Hexenhammer tänkte.
Efter att ha följt V70 vs V50 tråden är jag övertygad om att det gick lite väl fort när Hexenhammer köpte sin bil.
av Lövet
Bilia annonserar idag V50 1,8F kinetic för 172.350kr inklusive rabatter. Dålig koll på annonserna Jensen? :wink:

Vem som då skulle lägga 160' för en begagnad kan jag inte förstå.
Användarvisningsbild
av Hexenhammer
andreas_lofgren skrev:
Linqid skrev: Som sagt, bara nyfiken på hur Hexenhammer tänkte.
Efter att ha följt V70 vs V50 tråden är jag övertygad om att det gick lite väl fort när Hexenhammer köpte sin bil.
Yes, det var rätt "akut". Var hur nära som helst att det blev en S60 ('06:a), men ändrade mig i sista sekunden... dumt gjort.
Användarvisningsbild
av Hexenhammer
Linqid skrev:
kave skrev:
Haha, jo det beror väl på vem som är spekulant. Personligen tycker jag Nordic Oak eller vad den heter är ganska snygg men jag hade knappast betalat mer för den jämfört med en med alu-inlägg.

Jag syftade dock på nybilspriset i detta fallet.

En V50 1.8F med Kinetic + Xenon + Nordic Light Oak landar på 246 300 kr enligt bilkonfiguratorn. En 1.8F med Momentum + trä landar på 244 300 kr. Jag vet ju vad jag hade valt.. :wink:

Som sagt, bara nyfiken på hur Hexenhammer tänkte.
Har inte Xenon, nej. I kampanjen dom hade så fick jag detta + Crius 16" (sommardäck) och Isis 15" (vinterdäck) för ca 210.000 kr. Dom hade ju "pris: 0kr" på Kinetic, och sedan är det alltså 30.000 kr skillnad upp till Momentum under kampanjperioden som var. Det var därför.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]