XC90_Executive skrev:Klart att man kan det. Jag har ett papper framför mig på en XC60 Summum D5 205 awd automat...
Ang automaten så är den betydligt bättre till MY10. Så att förbrukningen skulle öka med 40% är bara trams!
Automaten jag referar till sitter i bilen jag lånar dvs en V70N -07, den är heltokig, om jag bara släpper gasen lite lätt när det blir 70 km/h så växlar den ned redan när man passerar 80 km/h och har släppt gasen lite försiktigt. Samma sak med tokvarvningar i stan.
Senaste tanken gick på 0,95 l/m det är 40 % över vad min manuella D5 drog :shock:
Även om nya automaten är vettigare proggad så vågar inte jag chansa i alla fall.
Annars är det ju stört omöjligt att få reda på vilka bilar volvo säljer..... de bilar som finns på webbsidan (-09) kan man inte köpa, och de bilar som man kan köpa finns varken i broschyr eller på hemsidan. Är volvo helt ointresserade av att sälja nya bilar eller ?????
Det är rena bingolotto vilka modeller som finns, det verkar vara olika från säljare till säljare, när skulle den XC60 205 Aut finnas för leverans?
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.