Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går till jobbet med ett leende på läpparna. Då kanske det finns chans att den står här i början på sommaren. Hade lite småångest att den skulle dyka upp i oktober, jag har två killar som är 8 resp 6 år och det är lätt att få ångest med ny bil när man åker runt och hämtar upp dom med lera upp över öronen. Lite nojigt men ändå.......
Tomas L skrev:Gäller v.35 även XC60 D5 205? Då är det tyvärr liten chans att det blir Volvo den här gången.
Hur går det för dig, har du fått tummen ur och bestämt dig ännu ? Q5, XC60/70, A4 Allroad ?

Jag blir verkligen inte klok på volvo, har kastat in en beställning på en D5 205 och helt plötsligt är den planerad för tillverking inom 3 veckor och ska leveras till mig första veckan i Juni, nyss skulle ju man inte få den förrens i höst ?:-/ Undrar just när det ändar sig tillbaka igen. :-O)

Nu är det broshyrer/tekiniska fakta och webbsida som verka dröja till September i höst men det är kanske oitressant då min bil redan passerat sista ändrisgsdatum och är definitivt planerad och levereras snart (om man håller vad man lovar).... undrar vad man har beställt igentligen då ingen info fanns att tillgå.

Väljer man V70 blir man tvingad att ta Slirtronic-lådan då det är enda varianten, på XC60/70 är man piskad att spaka manuellt.
VolvoB20 skrev:
Jag blir verkligen inte klok på volvo, har kastat in en beställning på en D5 205 och helt plötsligt är den planerad för tillverking inom 3 veckor och ska leveras till mig första veckan i Juni, nyss skulle ju man inte få den förrens i höst ?:-/ Undrar just när det ändar sig tillbaka igen. :-O)
Skoj! Kan du inte speca ner vad det blev?
Amli skrev:
VolvoB20 skrev:
Skoj! Kan du inte speca ner vad det blev?
Var ju inne på en V70II D5 205 AWD manuell med ganska mycket utrustning då jag behöver AWD men inte markfrigång då jag är rädd för luftmotstånd och vinglighet vid högfart med SUVar, men men, nu släppte volvo den bara med Slirtronic-lådan och jag har ju ökat min förbrukning med automataren i bilen jag lånar med 40% trots att jag skippat både AWD och D5.

Så nu blev det en XC70 D5 205 6-vxl man ,Svart Met, Xenon, Helläder, HiPerf, Suwoofer, Tidur, Drag, Vinterdäck på alu, sen var pengarna slut :roll:

Fördelen är väl att jag kan dra mina tunga släp helt lagligt nu.
VolvoB20 skrev: Väljer man V70 blir man tvingad att ta Slirtronic-lådan då det är enda varianten, på XC60/70 är man piskad att spaka manuellt.
Kan man inte längre beställa XC60/70 med D5 och automat?!
Trodde bara det var DRIVe som var kopplat till manuell låda på XC-arna.
XCThord skrev:
VolvoB20 skrev: Väljer man V70 blir man tvingad att ta Slirtronic-lådan då det är enda varianten, på XC60/70 är man piskad att spaka manuellt.
Kan man inte längre beställa XC60/70 med D5 och automat?!

Jopp, men då fick man gamla D5 185 hk motorn till automaten. Men det kanske ändras igen när som helt. Verkar vara totalt rörigt.
XC90_Executive skrev:Klart att man kan det. Jag har ett papper framför mig på en XC60 Summum D5 205 awd automat...

Ang automaten så är den betydligt bättre till MY10. Så att förbrukningen skulle öka med 40% är bara trams!
Automaten jag referar till sitter i bilen jag lånar dvs en V70N -07, den är heltokig, om jag bara släpper gasen lite lätt när det blir 70 km/h så växlar den ned redan när man passerar 80 km/h och har släppt gasen lite försiktigt. Samma sak med tokvarvningar i stan.

Senaste tanken gick på 0,95 l/m det är 40 % över vad min manuella D5 drog :shock:

Även om nya automaten är vettigare proggad så vågar inte jag chansa i alla fall.

Annars är det ju stört omöjligt att få reda på vilka bilar volvo säljer..... de bilar som finns på webbsidan (-09) kan man inte köpa, och de bilar som man kan köpa finns varken i broschyr eller på hemsidan. Är volvo helt ointresserade av att sälja nya bilar eller ?????

Det är rena bingolotto vilka modeller som finns, det verkar vara olika från säljare till säljare, när skulle den XC60 205 Aut finnas för leverans?
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]