Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så märkligt är det väl inte att Volvo kommer med erbjudande om trim.
Idag så är det relativt många som vänder sej till trimfirmor typ BSR, SCT osv för att trimma bilen.
Så det finns kundunderlag för att Volvo skall ta fram detta till sina Volvo ägare, många gör ju detta i alla fall utan att behålla garantier osv.

Sedan så har vi ju problemet med att Volvo säljer relativt lite bilar just nu och om man då kan få kunder att betala 8000kr för ett tillbehör (mjukvara) på gamla bilar så är det en god inkomst för Volvo, kostnaden per kopia av mjukvaran är ju 0kr. Jag vet att registreringsbesiktning krävs och att den är en del av kostnaden, men ändå.

Summa summarum, Volvo kan sälja tillbehör till ett stort antal redan byggda bilar och på köpet få väldigt nöjda kunder :D
Jag klagar inte i alla fall.

På frågan om 17" hjul så tror jag nog att det kommer som tillval på MY2010, men inte till MY2009.
Nimbus19 skrev:Så märkligt är det väl inte att Volvo kommer med erbjudande om trim.
Idag så är det relativt många som vänder sej till trimfirmor typ BSR, SCT osv för att trimma bilen.
Så det finns kundunderlag för att Volvo skall ta fram detta till sina Volvo ägare, många gör ju detta i alla fall utan att behålla garantier osv.

Sedan så har vi ju problemet med att Volvo säljer relativt lite bilar just nu och om man då kan få kunder att betala 8000kr för ett tillbehör (mjukvara) på gamla bilar så är det en god inkomst för Volvo, kostnaden per kopia av mjukvaran är ju 0kr. Jag vet att registreringsbesiktning krävs och att den är en del av kostnaden, men ändå.

Summa summarum, Volvo kan sälja tillbehör till ett stort antal redan byggda bilar och på köpet få väldigt nöjda kunder :D
Jag klagar inte i alla fall.

På frågan om 17" hjul så tror jag nog att det kommer som tillval på MY2010, men inte till MY2009.
Då kommer det även 18" till S80 2.5FT?
dali skrev:OK, då är det andra April ... kan vi få en bekräftelse från någon Volvoanställd idag så tror jag på det. Annars inte.
Ring till din lokala ÅF så ska du se att du får besked om att det kommer.
kave skrev:Samma sak försegår redan i tyskland iofs med Rico, Volvo lämnar samma garantier och allt och du chipar den hos Volvohandlaren med Rico chip.
Även Heico är godkänd av Volvo i Tyskland.

//Henrik
Det är inte volvo själva som komit på att man kan tjäna pengar på att trima bilar.
det har varit mycke tjat o påtrycknngar innan dom släppt detta.

när volvo trimmar så gär man det på ett lagligt set & har koll på vad som görs, så man vet att inget tar skada (extärna trim ham na ju ingen alls koll på & kan i vissa fall få betala garantiskador man inte skulle behöva m.m.)

sen förstår jag inte kretiken på att volvo tjänar pengar på detta, vam klagar på att BSR / KCR o de andra tjänar pengar på sina produkter?
Hej!

Har följt denna tråd med stort intresse. Om jag förstått det rätt kommer Volvo alltså att släppa en "trimsats" som blir tillgänglig för alla V70 2,5FT (mot betalning givetvis)? Eller är det något som görs på fabrik? Pratade med en servicetekniker nu på morgonen, men han hade inte hört något om detta? Någon som vet när detta kommer och vad det kommer att kosta?
Tflex skrev:Har följt denna tråd med stort intresse. Om jag förstått det rätt kommer Volvo alltså att släppa en "trimsats" som blir tillgänglig för alla V70 2,5FT (mot betalning givetvis)? Eller är det något som görs på fabrik? Pratade med en servicetekniker nu på morgonen, men han hade inte hört något om detta? Någon som vet när detta kommer och vad det kommer att kosta?
Vad jag vet gäller det årsmodell typ 06-09. 9900kr - 260hk/360Nm....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]

Tack så mycket för snabba svar! Jag ska[…]