Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
JK24T skrev: Garantin på min går ut i april i år, tur att man fick till en deal om återköp, stackars den som tar vid efter mig.
SKönt att höra att du fått en bra deal på återköp med tanke på hur mycket strul det har varit på din bil! Vilken modell kommer du byta till då jag gissar att det inte blir en ny 3.2, eller?
av JK24T
Njet, aldrig en S80N eller V70II igen, säljar företaget tyckte XC60 men jag her inget behov av en SUV. Hade helst sett ett byte till Audi men det lät sig knappast göras.... :) fick till en V50 T5 summum med lite extra såsom bränslevärmare mm.
Min S80N blir väl plockbil på JB kan jag tro :)

perhall; det är inte min egen fantasi att 3,2 har problem med läckage, uppgiften kommer från en insatt person som la till "det är inte frågan om utan när", har jag varit tongivande ? hur ?
Hur smidig är automaten i S80N ? I mitt tycke den sämsta automat som jag har haft de senaste 20 åren ! och... bilen är ju en billig bil, bara 380.000:-
Hur bra är komforten ? Undrar om Volvo har tänkt på returdämpningen i den "nya" S80N. Välj 16" om komfort är något som är viktigt. Min S80N är evigt stutsande historia och saknar komfort.
av perhall
JK24T skrev:Njet, aldrig en S80N eller V70II igen, säljar företaget tyckte XC60 men jag her inget behov av en SUV. Hade helst sett ett byte till Audi men det lät sig knappast göras.... :) fick till en V50 T5 summum med lite extra såsom bränslevärmare mm.

perhall; det är inte min egen fantasi att 3,2 har problem med läckage, uppgiften kommer från en insatt person som la till "det är inte frågan om utan när", har jag varit tongivande ? hur ?
Hur smidig är automaten i S80N ? I mitt tycke den sämsta automat som jag har haft de senaste 20 åren ! och... bilen är ju en billig bil, bara 380.000:-
Hur bra är komforten ? Undrar om Volvo har tänkt på returdämpningen i den "nya" S80N. Välj 16" om komfort är något som är viktigt. Min S80N är evigt stutsande historia och saknar komfort.
Nu har jag väl inte sagt att det var din fantasi, bara att det finns en hel del människor som är nöjda med sina 3,2:or, bl a en vän till mig som jag känner bra och inte har haft några problem alls med sin... det bästa är ju om man har statistik men den lär vi inte få från Volvo... det finns olika åsikter om komforten, nyligen sågade en tysk tidning (AutoBIld) S80 T6 medan en annan mer välrenommérad (auto motor & sport) tyckte att V70 T6 var bättre än Audi A6 3,2 på flertalet punkter, inte minst komforten, och den vann testet.

Hade för några år sedan en S80 som jag hade massor av problem med, samtidigt fanns det andra som inte hade några nämnvärda fel på sina... så jag vet hur det känns att ha en problembil...
av perhall
JK24T skrev:Njet, aldrig en S80N eller V70II igen, säljar företaget tyckte XC60 men jag her inget behov av en SUV. Hade helst sett ett byte till Audi men det lät sig knappast göras.... :) fick till en V50 T5 summum med lite extra såsom bränslevärmare mm.

Med tongivande menar jag att dina problem med 3,2:an sätter tonen i många trådar kring detta...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har inte kommit så långt som till service ännu. Så jag vet inte vad det kostar! Man kanske inte vågar fråga! :wink: :lol:

Det jag kan säga hittills är att det är en helt underbar bil! Komforten, drivlinan, lyxen, prestandan...allting är på topp! :D Är en S80 V8 awd Executive jag pratar om förresten! :wink:
av JK24T
Det är lungt :)
Mina erfarenheter av S80N 3,2 kan ju inte betecknas som bra. Dumpade den imorse och fick låna en V50 tills fredag när min nya levereras.
Jag kan inte ha en bil som läcker en stor pöl olja på uppfarten. Åf har varit kanonbra, Vp har väl också funkat bra men hade dom fixat bilen vid först verkstadsbesöket så hade det blivit både billigare och bättre för alla parter. Kan inte säja jag kommer att sakna bristen på komfort och en kass automatlåda, men det är väl bara jag som har dessa problem eller så är jag kanske ovanligt kritisk... men om jag upplever fjädringskomforten som mycket bättre i en V50 2.0D så måste min S80N vara knasig.

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]