Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
AndersP skrev:
JHg skrev:De är enfärgade. Jag provkörde 2st V70 MY10 när jag beställde min nya bil (2.5FT och D5). En hade ljus läderklädsel och den andra mörk, båda med sportstolarna och de var enfärgade.
en :D Jag har beställt en MY10 2.4D aut Summum med sportstolar
Ops! Lite syftningsfel. ??:-/ Jag provkörde 2.5FT och D5 men beställde EN 2.4D. :-)-)
Användarvisningsbild
av AndersP
Anders01 skrev:Tackar! Det får väl sägas vara än bättre med fil direkt från källan än en tråd!

Kul med sportstolarna. Skrev själv till Volvo för ca ett år sedan om att jag inte kunde tänkta mig att byta från min V70N (med "Sportstolar") så länge inte en bättre stol erbjöds. Jag tror väl knappast att man bara har lyssnat på mig, men kanske har man iallafall hjälp till i rätt riktning.

Någon som vet om sportstolarna är i två toner, eller hela stolen i samma färg? Det syns lite dåligt på Volvo's site.

Till det allra intressantaste (för oss som funderar på begagnat); hur många av MY10 bilarna med läderklädsel säljs med dessa nya sportstolar?

Användarvisningsbild
av AndersP
JHg skrev:
AndersP skrev:
JHg skrev:De är enfärgade. Jag provkörde 2st V70 MY10 när jag beställde min nya bil (2.5FT och D5). En hade ljus läderklädsel och den andra mörk, båda med sportstolarna och de var enfärgade.
Ops! Lite syftningsfel. ??:-/ Jag provkörde 2.5FT och D5 men beställde EN 2.4D. :-)-)
Vilken färg beställde du ?
Jag beställde mörk, ljust känns lite...... ?:-/
av JHg
två :-)-) Jag beställde dem också... Mörkt skinn!
Användarvisningsbild
av AndersP
När jag går in på "När du väntar bil" och "här är din bil just nu" står den på Steg 1.
Prel lev V37.
Hur troligt är det på en skala ?
Det står förvisso "prel" men ändå ! :roll:
Användarvisningsbild
av Guligan
Det brukar stämma ganska väl, beror ju också på vilka tillbehör du valt som skall monteras hos åf.
av Anders01
Försöker igen då...hur många av MY10 bilarna med läderklädsel säljs med dessa nya sportstolar?

Någon som har en lite mer insatt siffra?
Användarvisningsbild
av V9097
Jag har absolut ingen aning i procent räknat, men jag brukar gå och snegla på leveransklara bilar på Bilia Segeltorp och har sett ett flertal V70 med sportstolarna, både i beige och svart inredning.

Efter en snabb titt på bytbil.com hittar jag flera S80 och ett par V70 med de nya stolarna.

Men till XC70 verkar de inte finnas :?:
av Anders01
Bra det, en V70 utan dessa är som sagt inte aktuellt (med reservation för att jag nog borde provsitta och kolla om det verkligen skiljer så mycket).
Användarvisningsbild
av Guligan
Vadå sportstolar, är det Dynamic ni menar?
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]