- lör 31 jan 2009, 14:36
#256626
Även om den skulle ligga på 130-140 så skulle det vara bra.
Sen skriver du dyrare, varför tror du det? C30/S40/V50 DRIVe kostar exakt lika mycket som 1.6D (som DRIVe bygger på) gör.
Som allt annat är det i ren spekulation. Men det är bara att titta på andra bilar som ska var snåla. Tex Passat Variant Bluemotion(heter den så?). Den får bara dra 1200kg. Den är inte under 120-gränsen.
Funk skrev:Vem har sagt att V70 DRIVe över huvud taget skall ligga under 120gram.....Spekulationer....
Även om den skulle ligga på 130-140 så skulle det vara bra.
AndS skrev:Här delar jag inte den uppfattning att villa, sommarstugeägare, husvagnsägare, m.fl. har behov av en AWD-bil och merparten har det dessutom inte utan vanliga FWD. Däremot så är en dragkrok mycket bra även med stort bagage ooch fällbara säten.Vad är problemet? Det är väl ingen som blir tvingad av Volvo att köpa den? Det finns ju hur många andra motoralternativ som helst där det går utmärkt att dra en massa. Det är ett val man får göra själv.
Visst kan du stoppa in t.ex. vissa möbler i bilen, men har du t.ex. hus och sommarstuga är det mycket som du inte vill stoppa in i bilen trädgårdsavfall, renoveringsmaterial, virke, skräp till sopptipp, mm.
Vet i sjutton om jag tror på att bygga en V70 som sparar kanske 5cl/mil men kanske får begränsningar och inte lika användbar. Dyrare bil och mindre användbar, det blir troligtvis en nischbil för marknadsföring av sitt miljötänkande, men merparten av försäljning blir den "vanliga" V70.
Sen skriver du dyrare, varför tror du det? C30/S40/V50 DRIVe kostar exakt lika mycket som 1.6D (som DRIVe bygger på) gör.
Som allt annat är det i ren spekulation. Men det är bara att titta på andra bilar som ska var snåla. Tex Passat Variant Bluemotion(heter den så?). Den får bara dra 1200kg. Den är inte under 120-gränsen.