Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pmperformance
jag montera en aktiv 12" med låda. Tog signal under passagerarstolen kontakten till höglågnivå omvandlare, och strömmen gick jag från batteriet och in på passagerarsidan ner bakom fläktpaketet och via tröskeln.
remote tog jag på bakre cigguttaget.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det sitter en elcentral till vänster där bak, om man vill ta ström i bakänden i bilen. Den centralen är säkrad med 60 A, har jag för mig.
av Denesfay
apersson850 skrev:Det sitter en elcentral till vänster där bak, om man vill ta ström i bakänden i bilen. Den centralen är säkrad med 60 A, har jag för mig.
Hur är det med kabelarean på matningen till denna elcentral? Något som går att få fram sprängskiss på dessutom?
Går det att använda denna matning är det inte mkt kvar att göra för att få i ett steg och en valfri sub.

Bara ta styrningen från cigguttaget vid baksätet (det i bagaget är på hela tiden så det är dumt). Sedan ta högnivå från under passagerarsätet och omvandla detta till lågnivå eller dra in det i eventuellt högnivåingång i steget. :-)-)
Användarvisningsbild
av apersson850
Kabelarean framgår inte av dokumentationen jag har. Den är säkert minsta möjliga som man klarar sig med, för koppar kostar pengar.
Vad är det för sprängskiss du menar? På vad? Elcentralen? Den sitter där bak till vänster, bakom panelen. Inte mycket att ta fel på. Eftersom det finns säkringar där tror jag även att dess position visas i bruksanvisningen.
av Pmperformance
Bättre ha egen grövre pluskabel till steget så de får ordentligt med ström, kör själv med 16 eller om va 20 mm2 kabel.
Vart ett väldigt lyft i musiken med en sub. Och då har jag bara performance systemet.
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]