Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:-(O) ?:-/ Vadå!!?? Kan Man Stänga Luckan Med Fjärren!!??? Kom igen nu finns det verkligen ingen som kan komma på en BRA LÖÖÖSNING1?? ??:-/ Har varit & shoppat med min fru idag!! & jag skulle ge mycet för just den fuktionen!!
Mvh Heico-Dragon[/quote]

Alltså frun har shoppat och du sitter i bilen. Kan du inte stänga luckan då med fjärren? Inte har du väl bilen igång när du väntar? Jag som trodde att svenskar är miljömedvetna och inte njuter väl gumman av att få avgaserna på sig när packar sakerna in i bagageutrummet?
S80-04 skrev::-(O) ?:-/ Vadå!!?? Kan Man Stänga Luckan Med Fjärren!!??? Kom igen nu finns det verkligen ingen som kan komma på en BRA LÖÖÖSNING1?? ??:-/ Har varit & shoppat med min fru idag!! & jag skulle ge mycet för just den fuktionen!!
Mvh Heico-Dragon
Alltså frun har shoppat och du sitter i bilen. Kan du inte stänga luckan då med fjärren? Inte har du väl bilen igång när du väntar? Jag som trodde att svenskar är miljömedvetna och inte njuter väl gumman av att få avgaserna på sig när packar sakerna in i bagageutrummet?[/quote]

Vem har sagt att jag satt kvar i bilen & på tomgång!!!??? :-)-) Tråkig ton!! Hur som helst så skulle jag vilja kunna stänga luckan med en knapp i bilen eller med en knapptryckning på fjärren! det vore toppen toppen!!! :D
Är det inte möjligt att be VOLVO ändra programvaran??? men det har väl med säkerhet att göra!? vore ju synda att klämma frun (eller någon annan) bara för att det är så himla kul med knappar & teknik!!!!
Mvh Heico-Dragon :evil:
jag var på volvo o fick utblidning på systemet när det kom. Det går bara att stänga med knappen på luckan...

men det hindrar ju ingen från att koppla in en egen knapp paralelt med denna.
VedbändeRidläger skrev:
S80-04 skrev::-(O) ?:-/ Vadå!!?? Kan Man Stänga Luckan Med Fjärren!!??? Kom igen nu finns det verkligen ingen som kan komma på en BRA LÖÖÖSNING1?? ??:-/ Har varit & shoppat med min fru idag!! & jag skulle ge mycet för just den fuktionen!!
Mvh Heico-Dragon
Alltså frun har shoppat och du sitter i bilen. Kan du inte stänga luckan då med fjärren? Inte har du väl bilen igång när du väntar? Jag som trodde att svenskar är miljömedvetna och inte njuter väl gumman av att få avgaserna på sig när packar sakerna in i bagageutrummet?

Vem har sagt att jag satt kvar i bilen & på tomgång!!!??? :-)-) Tråkig ton!! Hur som helst så skulle jag vilja kunna stänga luckan med en knapp i bilen eller med en knapptryckning på fjärren! det vore toppen toppen!!! :D
Är det inte möjligt att be VOLVO ändra programvaran??? men det har väl med säkerhet att göra!? vore ju synda att klämma frun (eller någon annan) bara för att det är så himla kul med knappar & teknik!!!!
Mvh Heico-Dragon :evil:
[/quote]

Så skulle jag åtminstone göra, borträknat det där med tomgång, bilen har ju bränslevärmare :???: . Jag förstod av dom tidigare inläggen att det skulle gå med fjärrkontrollen vilket det nu inte tycks gå. Inser nu inte bara riktigt nyttan av en sån funktion annars. Dvs gumman springer och shoppar och hämtar uppköp till bilen medan jag sitter där och njuter av tex rogivande musik och öppnar/stänger luckan åt henne. :)
funktionen är väll först o främst för att andra ha den. sen så går det ut på att det är den som har händerna fulla, också har fjärkan i handen. öppnar o lastar av allt i bilen, utan att ställa ned nått på backen först.
När man väl har lastat av allt i bagaget, så har man händerna fria för att stänga på knappen på luckan
Oppss, slog slint där. När han skrev om reklamfilmen så klicka det till i mitt huvud att det är klart man kan öppna med fjärren, var jag fick stänga ifrån vet jag inte.. ??:-/ :oops:
Linqid skrev:Oppss, slog slint där. När han skrev om reklamfilmen så klicka det till i mitt huvud att det är klart man kan öppna med fjärren, var jag fick stänga ifrån vet jag inte.. ??:-/ :oops:

man ser vad man vill se :D
Undrar bara varför man inte kunde stänga luckan också inifrån bilen. Om det är av säkerhetsskäl så tycker jag att risken är större när du öppnar den inifrån då tex en bil just passerar bakom dig i en parkerinsgrotta. Den stängs ju inte så hårt att någon kan få skador om han/hon blir emellan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hej! Jag har köpt en Volvo V60 T3 R-Design 20[…]

Tysta sommardäck V90

Primacy 5 får ju annars väldigt br[…]

Det bör helst vara en automat eftersom just k[…]

Med eco-läget behöver man givetvis kopp[…]