Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krullle
Tja!

Nån mera som har lite problem med USB/ipod anslutningen?

Väldigt ofta vid start av bilen så har bilen tappat kontaken med usb minnet, drar jag ur detta och sätter i det igen så hittar bilen usb minnet och allt funkar fint!

Tips?

//Krille
Användarvisningsbild
av bylle
Fastnar den i "Laddar..."?
Användarvisningsbild
av bylle
Jag har upptäckt att vissa skadade MP3-filer kan göra att den fastnar i "Laddar..." emellanåt. Särskilt känsligt verkar det vara om man har filer som ligger i roten på minnet och inte i ngn mapp.

I mitt fall såg man dessa filer genom att sätta minnet i en dator och visa detaljerad lista i utforskaren. De skadade filerna hade blankt värde i kolumnen för ljudklippets längd och gick heller inte att spela upp.
Användarvisningsbild
av kave
Är det ingen som har problem med att ipoden laddar ur sig när den sitter inkopplad?
Jag har provat med tre olika iPod nano av två olika generationer och ingen av dem stänger av sig när man stängt av tändningen på bilen. Det är väl inte hela världen eftersom bilen laddar upp iPoden igen när man kör men det torde ju slita ut batteriet i förtid och iPoden glömmer var den var när man stängde av bilen.
av krullle
Tja!

Då ska jag testa att ett annat minne, kolla filerna samt lägga de i en mapp.

Att ipoden laddar ur har jag haft problem med i min gamla XC70-07.
Undrar om det är ipoden som gör så att det blir så..?`

//Krille
Användarvisningsbild
av bylle
Inom parantes kan jag nämna för er som har USB/iPod-interface med iPod-kontakt och som har en nyare iPod eller iPhone att den laddningsadapter som säljs på Cablejive.com fungerar utmärkt för att konvertera laddningen till 5V som de nyare enheterna kräver.

Fick min laddningsadapter och förlängningskabel igår (bara 4 dagar efter beställning) och nu är Brodit-hållaren fast ansluten så iPhonen (3G) får laddning och ansluts till iPod-interfacet direkt man ställer ner den i hållaren. Mycket smidigt.
av jhenrikj
bylle skrev:Inom parantes kan jag nämna för er som har USB/iPod-interface med iPod-kontakt och som har en nyare iPod eller iPhone att den laddningsadapter som säljs på Cablejive.com fungerar utmärkt för att konvertera laddningen till 5V som de nyare enheterna kräver.

Fick min laddningsadapter och förlängningskabel igår (bara 4 dagar efter beställning) och nu är Brodit-hållaren fast ansluten så iPhonen (3G) får laddning och ansluts till iPod-interfacet direkt man ställer ner den i hållaren. Mycket smidigt.
Ni som har båda kontakterna, har ni provat om det går att ladda en ny iPod eller iPhone via USB porten?
av shoeshine
jhenrikj skrev:
bylle skrev:Inom parantes kan jag nämna för er som har USB/iPod-interface med iPod-kontakt och som har en nyare iPod eller iPhone att den laddningsadapter som säljs på Cablejive.com fungerar utmärkt för att konvertera laddningen till 5V som de nyare enheterna kräver.

Ni som har båda kontakterna, har ni provat om det går att ladda en ny iPod eller iPhone via USB porten?
Jo, det går.

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]