Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Korny
yel_low skrev:Lightforce lyser inte för storleken. haft 4såna där XGT... Xenonkonverterade..
ViBilägare gjorde ett extraljustest med både Hella3000 och LightForce som kombatanter... TESTET

Jag fårstår inte vad du - yel_low menar med "lyser inte för storleken".

Mvh David
Användarvisningsbild
av yel_low
dom har ju inte testat några värddiga motståndare, typ NBB 225, IPF, Hella Luminator, Bosch Navigator...

nog för att jag TROR att Hella luminator och hella 3000 har samma insats...

det finns ljus som är mer lämpade för bilar i storlek som lyser BRA för storleken.
framförallt gäller det att hitta en skön ljusbild, med jämnt ljusflöde :)
av EFI93
Det måste finnas billigare fäste till V70II. Har sett svarta plåtar för två entraljus som är bultade innanför
kofångaren i krockbalken. Men jag har inte hittat någon som säljer dessa. Har någon tips!
Vill inte skruva i plasten det ser vekt ut.
Användarvisningsbild
av henka35
EFI93 skrev:Det måste finnas billigare fäste till V70II. Har sett svarta plåtar för två entraljus som är bultade innanför
kofångaren i krockbalken. Men jag har inte hittat någon som säljer dessa. Har någon tips!
Vill inte skruva i plasten det ser vekt ut.
Du köper Hellas fästplåt eller tex. MECA har universalfästen. De skruvar du bara fast med 6-8 montagskruvar direkt i fronten. Sitter som berg.
Sedan fäster du med topstag i grillens överkant eller bakom grillen.

Bild

Bild

Bild

Bild

/Henrik
av erc
melkerrr skrev:
erc skrev:Det är svindyrt, ohyggligt missprydande och förmodligen snart olagligt.
Vad blir olagligt; extraljus eller extraljusbåge typ "Qpax"?
Både och. Den typen av utrustning ändrar (försämrar) bilens fotgängarskydd ordentligt och bilarna är varken typade och/eller krocktestade med extraljusprydda kängurufångare i fronten.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
erc skrev:
melkerrr skrev:
erc skrev:Det är svindyrt, ohyggligt missprydande och förmodligen snart olagligt.
Vad blir olagligt; extraljus eller extraljusbåge typ "Qpax"?
Både och. Den typen av utrustning ändrar (försämrar) bilens fotgängarskydd ordentligt och bilarna är varken typade och/eller krocktestade med extraljusprydda kängurufångare i fronten.
Då får Volvo ta fram option: "Inbyggda extraljus i grill" ;-//

/Kalle
av EFI93
Var på Volvo igår och monterade två extraljus med orginalkablar och orginalfäste som är bultat
i krockbalken. Blir jag inte nöjd får man exenonkonvertera. Knappen sitter längst nere på mittkonsollen
och måste laddas in med mjukvara. Tog en halv dag. Vad det kostade vet jag ej, försäljaren tog den utgiften

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]