Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ni som så snällt accepterar dessa förseningar med allsköns ursäkter som skäl och dessutom utan ersättning, lek med tanken att det är er köksleverantör som skall byta ert kök som ger er beskedet ni får det först ett datum, sedan flyttas detta 2 månader framåt, för att till sist krönas med ett datum 4-5 månader längre bort än det ursprungliga. Jag undrar om ni är lika tillmötesgående då? (Fast det verkar mest som om de som inte tycker detta är något fel inte är de som är drabbade.) En tillverkare av bilar måste väl kunna ge ett datum som stämmer, eller? Jag tycker att det per automatik borde ske någon form av kompensation till de kunder som drabbats. Jag menar att "du får ju köra din gamla bil gratis" är rätt så svagt argument för att "köpa en försening". Men det är min åsikt bara, Stå på er, de kanske slänger in en gummimatta på köpet.... :wink:
Jag beställde bilen i början på april (tjänste bil via jobbet)
Volvo handlaren är shysst och låter mig hyra en V70 2.0F till samma förmånsvärde som 2,5FT kostar mig i månaden.
Det hade varit en förutsättning för mig att betälla volvon.

Nu till det här med kompenseringen.
Håller fullständigt med om att volvo per automatik ska ge sina kunder någon form av kompensation, som tec valfria tillbehör för 5000:-, det anser jag rimligt.
Men volvo blöder och marginalerna är knappa, så man får väl hota med att annulera beställningen för att få igenom sina kompensations krav.
Då ställs man helt plötslig på ruta 0, och tyvärr så finns det inte lika attraktiva alternativ som 2,5FT idag.
Reducerat förmånsvärde, fria biltullar på 200 HK och automat låda.

V70 2,5 ft har en unik postion på markanden just nu. Finns helt enkelt inga alternativ med samma prestande i samma prisklass.

Här kommer tillbehören som jag lade till förutom sommum.

Teknik paketet
Taklucka
Proggresiv servo
Valnöt
Automat.
VIT 2,5FT Summum skrev: V70 2,5 ft har en unik postion på markanden just nu. Finns helt enkelt inga alternativ med samma prestande i samma prisklass.
Har du inte missat SAABs 210 hästars 9-5:a som visserligen är äldre i konstruktionen, men med en starkare motor som är betydligt bättre än Volvos spis? Priset är väl dessutom lägre för SAABen? (Men lika snygg det är den inte i mina ögon.....?
VolvoBM skrev:
VIT 2,5FT Summum skrev: V70 2,5 ft har en unik postion på markanden just nu. Finns helt enkelt inga alternativ med samma prestande i samma prisklass.
Har du inte missat SAABs 210 hästars 9-5:a som visserligen är äldre i konstruktionen, men med en starkare motor som är betydligt bättre än Volvos spis? Priset är väl dessutom lägre för SAABen? (Men lika snygg det är den inte i mina ögon.....?
Mycket bra bil saab 9-5a... för 7-8 år sen men bilen kom ut 1997 som 98 års modell så om man får betala ca 20 000 kr - 30 000 kr mer för en Ny V70 är det tveklöst ett bättre köp (Volvon).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 30
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]