Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
Jädrar vilken osis du haft. I ett sånt läge vill man helst ha en helt ny bil.
Nu springer jag ut och kollar oljestickan på min!
Användarvisningsbild
av Brainy
Oljelampan lyser inte om nivån är dålig utan bara när trycket blir dåligt så nivån kan gå långt under min innan den tänds. Däremot ska inte motorn slitas ut på 5mil beroende på dåligt med olja om inte lampan är tänd.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av kave
Jag kollade oljan det första jag gjorde när jag stannat. Nivån var helt ok men oljan var helt genomskinlig. PÅ mina förra dieselbilar har oljan varit mörk direkt.
Användarvisningsbild
av kave
Jaha, dags att summera lite. Bilen har nu gått 900 mil. Motorn tycks fungera bra, detsamma kan inte sägas om inredningen.
1. Det knakar och lever om i inredningen. Bil på verkstad tor-mån. Resultat, något mindre knak och 5-56 i diverse inredningsdetaljer. Diverse slagmärken efter att sätet bytts ut i förardörren.
Bilen är väldigt tyst och fin när man kommer upp i fart, men på parkeringsplatsen eller i stan, uack.
av Amli
kave skrev:Jaha, dags att summera lite. Bilen har nu gått 900 mil. Motorn tycks fungera bra, detsamma kan inte sägas om inredningen.
1. Det knakar och lever om i inredningen. Bil på verkstad tor-mån. Resultat, något mindre knak och 5-56 i diverse inredningsdetaljer. Diverse slagmärken efter att sätet bytts ut i förardörren.
Bilen är väldigt tyst och fin när man kommer upp i fart, men på parkeringsplatsen eller i stan, uack.
Det är INTE ok om du frågar mig. Själv är jag i det närmaste manisk när det gäller missljud i kupén. Jag har ännu inte ett knak inne i bilen, men den har å andra sidan bara gått 200 mil... Jag skulle självantända, eller åtminstone krävt att verkstaden åtgärdade skadorna, om de skadat bilen på nåogt sätt. Även om det är minsta lilla repa.

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]

Det luftar sig självt. Fyll på i exp-k&[…]